הממשלה התכנסה הערב (שבת) לישיבה מיוחדת בשל המלחמה בדרום והמצב הביטחוני המתוח והרגיש. במהלך הישיבה, פרץ עימות קשה בין השרים שהתמקד בשאלה - האם לגיטימי לדרוש הסברים בשלב זה על המודיעין המבצעי.

השבת השחורה: לפחות 250 נרצחו, חמאס חטף אזרחים לעזה ומחזיק בבני ערובה | עדכונים שוטפים
נתניהו: "חמאס חוטף ורוצח ילדים, נפתחה מולנו מלחמה אכזרית"

השר אופיר אקוניס אמר במהלך הישיבה: "כל אזרח שואל היום מה קרה למודיעין הישראלי?", בתגובה ביקש השר עמיחי שיקלי שישמור על שקט ושר נוסף אמר לעברו: "אל תגיד לנו שקט". השרה מאי גולן הצטרפה לדיון ואמרה כי "מסבירים לנו יפי נפש שרוב התושבים בעזה לא קשורים, ולכן אסור שתיפגע האוכלוסייה. חמאס נבחר ע"י התושבים והוא לגיטימי כמו כל שלטון דיקטטורי אחר בכל מדינה ערבית. בעזה לא שונאים את חמאס שונאים אותנו. אותנו רוצים להשמיד". השר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "if you want to shoot shoot don't talk, איך האנגלית שלי? צריך להיות עכשיו אכזריים לא להתחשב יותר מדי בשבויים".

עוד במהלך הישיבה פנתה השרה גלית דיסטל-אטבריאן לראש הממשלה וביקש ממני הנחיות לגבי ההסברה. בתגובה השיב השר חיים כץ בצעקות: "לא צריך הסברה ולא צריך נעליים. צריך לתת מכה שלא נראתה 50 שנה ולהוריד את עזה אחרת לא תהיה לנו תקומה".

עימות נוסף פרץ בין השרה עידית סילמן שטענה כי לא יצרו איתה קשר ממשרד הבריאות על מוקדי הסיוע לבין שר הבריאות משה ארבל שהשיב לעברה: "אם את רוצה את מוזמנת להיות סגנית שר הבריאות".