מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ינחת במהלך היום (חמישי) לביקור הזדהות בישראל וייפגש עם בכירי המדינה. בנוסף, הוא צפוי להגיע גם לירדן, שם ייפגש עם המלך עבדאללה ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. יחד עם אבו מאזן יגיעו גם ראש שירות המודיעין הכללי מאג'ד פרג' ומזכיר הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח.

הזעזוע ממעשי הטרור; והאזהרה החריפה לאיראן וחיזבאללה: נאום התמיכה של ביידן
גם בארה"ב לא נשארו אדישים: הרגע שבו בכיר הבית הלבן פרץ בבכי | צפו

דובר מחלקת המדינה מתיו מילר אמר כי בלינקן "מצפה להיפגש עם מנהיגים בכירים בממשלת ישראל ולהמשיך בדיונים שהוא והנשיא מנהלים איתם מאז פרוץ המלחמה". בלינקן ידון גם בצעדים לחיזוק ביטחון ישראל ולהדגיש את תמיכתה הבלתי מעורערת של ארצות הברית בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

מאז יום שבת שוחח בלינקן בטלפון עם עמיתיו ממצרים, ירדן, ערב הסעודית, קטאר, טורקיה ואיחוד האמירויות הערביות. בכירים אמריקאים אמרו כי וושינגטון דוחפת מדינות אזוריות בעלות השפעה על חמאס לסייע במניעת מלחמה רחבה יותר. "חלק מהשחקנים עלולים לפרש ולעשות דברים שהם לא צריכים לעשות", אמר אלכס וטנקה, מנהל תוכנית איראן במכון המזרח התיכון לסוכנות הידיעות "רויטרס".

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייצב הלילה בפני מנהיגים יהודים והבהיר: "ארגון טרור כמו חמאס הביא לא רק טרור אלא רוע טהור לעולם. רוע טהור לעולם! רוע שעולה במידה מסוימת על הזוועות הנוראיות של דאעש. המתקפה שלהם היתה פעולה של אכזריות, לא רק שנאה, נגד היהודים. אחד הפרקים הנוראים בהיסטוריה האנושית. מעולם לא חשבתי שאראה תיעוד של מחבלים כורתים ראשים של ילדים".

"בפרקים הנוראים בהיסטוריה האנושית למדנו כי שקט - משמע שיתוף פעולה. לכן אני מסרב להיות בשקט ואתם מסרבים להיות בשקט. קשה למצוא אור בימים החשוכים האלה. העברנו כבר מסר לאיראנים - היזהרו! אנחנו שולחים את אהבתנו וחיזוקים לעם בישראל. כבוד לי להיות פה איתכם היום, כפטריוט שאוהב את עמו וכיהודי. וכמו הרבה יהודים, אני מרגיש קשר חזק לישראל. לעולם אין הצדקה לטרור ואין פה 'שני צדדים'. מה שראינו נחרט בראשינו לנצח".