מלחמת חרבות ברזל: ח"כ טלי גוטליב מתחה היום (ראשון) ביקורת על התבטאות ראש הממשלה בטוויטר בלילה, שכתב כי לא קיבל התרעה מוקדמת על מלחמה מצד חמאס

נתניהו הזיק מספיק, צריך להרחיק אותו מהשלטון - וזה פשוט: הנה מה שצריך לעשות | בן כספית
חוליית נ"ט חוסלה בלבנון, מספר מחבלים סוכלו במעבר ארז | שידור חי

"רה״מ לא מפעיל לבד את הפלאפון, לא מפרסם לבד בטלגרם או בכל רשת חברתית. הוא מוקף ביועצים גרועים", כתבה גוטליב בחשבון הטוויטר שלה. "מי שמקיף אותו ונתן לו כזו עצה גרועה לפרסם בזמן מלחמה אמירה (נכונה או צודקת ככל שהיא) - צריך ללכת הביתה. זו לא פעם ראשונה שאני רושמת את זה עליהם. לצערי".

הגינויים להתבטאותו של נתניהו נשמעים מימין ומשמאל. הבוקר כתב הפרשן עמית סגל: "דעתי האישית - הדבר היחיד שחשוב עכשיו הוא הכרעת האויב באחדות מלאה. כל ציוץ, אמירה, קטטה, קמפיין ממומן שעוסקים עכשיו בחלוקת אשמה ופילוג פוגעים ישירות במטרות המלחמה. הם משורשרים ישירות לאיראן ושלוחותיה".

בעקבות הציוץ כתב בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי, שותפו של נתניהו לממשלת החירום וחבר קבינט המלחמה, כי "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ״ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו".

גנץ הוסיף כי "ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא. אמרתי אתמול שמשא כבד רובץ על כתפי ראשי זרועות הביטחון על שהיה ועל שיהיה, הבוקר, אני מבקש להדגיש - כולנו אתכם ומאחוריכם, החברה הישראלית כולה נושאת במשא. אל תביטו למעלה או לאחור - המשיכו במשימתכם. ‏אוהב אתכם, מעריך אתכם ומגבה אתכם".

פוליטיקאים נוספים כגון יאיר לפיד וחילי טרופר מתחו גם הם ביקורת על נתניהו, עד שזה החליט למחוק את הציוץ.