סערת השר עמיחי אליהו: לאחר שקרא להטיל פצצת אטום על עזה, והושעה על ידי ראש הממשלה מהשתתפות בישיבות הממשלה, שר המורשת השתתף היום (ראשון) בהצבעה במשאל טלפוני כמו כל שרי הממשלה.

כזכור, שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) התראיין הבוקר ברדיו "קול ברמה" והתייחס בין היתר לדרכים לפיו יש להכריע את המערכה בעזה. עם זאת, טען אליהו בריאיון כי אחת האפשרויות היא להטיל פצצת אטום על רצועת עזה, למרות שבמקרה כזה היא תחריב גם את ערי ישראל. רה"מ נתניהו זעם וציין: "דבריו מנותקים מהמציאות". כמו כן, השעה נתניהו את השר מישיבות הממשלה עד הודעה חדשה.

ההצבעה בה השתתף השר האליהו (צילום: ללא)
ההצבעה בה השתתף השר האליהו (צילום: ללא)

"לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו שנשאל האם צריך להטיל פצצת אטום על כל עזה והשיב: "זאת אחת האפשרויות".

לאחר מכן, צוין בפני אליהו כי ישנם יותר מ-240 חטופים ישראלים בשבי חמאס ברצועת עזה ועל כך השיב השר: "מתפלל ומקווה לשובם, אבל יש גם מחירים במלחמה. בעזה צריכים להתחנן שיחזירו את החטופים. במלחמה משלמים מחירים. למה החיים של החטופים, שאני מאוד רוצה שישחררו אותם, יותר חשובים מהחיים של החיילים ושל האנשים שיירצחו אחר כך?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו רתח והבהיר כי "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה״ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון".

לאחר מכן, הגיב אליהו לדבריו בריאיון וניסה להסביר את טענותיו השנויות במחלוקת: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".