מצרים נגד ישראל: שר החוץ המצרי סאמח שוקרי אמר היום (חמישי) כי הוא דוחה כל ניסיון לעקור פלסטינים מעזה. בנאום בכנס סיוע בפריז אמר שוקרי כי "מה שישראל עושה חורג מהגנה עצמית".

מהאוויר וביבשה:צה"ל חיסל חוליות מחבלים בג'נין; סוכל ראש מערך הנ"ט בעזה
על רקע החקירה נגדה: מנהלת לשכתה של שרה נתניהו התפטרה מתפקידה

בתוך כך דיווח ערוץ אל-ע׳ד ששליט קטאר תמים בן חמד אאל-תאני יגיע מחר לקהיר וייפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בנוגע לתיווך בעניין 250 השבויים והחטופים שנמצאים בשבי חמאס זה היום ה-34.

ברשת CNN צוטט גורם אמריקאי שאמר כי "אין אפשרות שישראל תסכים להפסקת הלחימה לצמיתות מבלי לשחרר מספר רב של בני ערובה".

הפגה להחזרת החטופים מול שגרירות מצרים (צילום :אבשלום ששוני)
בחודש שעבר יצא נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בהצהרה לאומה הערבית ושיגר אזהרה לישראל בעקבות המלחמה בעזה וזליגתם של הפלסטינים דרומה.

"עקירת הפלסטינים מעזה למצרים תגרור אחריה עקירת פלסטינים מהגדה המערבית לירדן", אמר א-סיסי. "אנו דוחים את עקירת הפלסטינים מאדמתם. מה שקורה עכשיו בעזה הוא ניסיון לדחוף אזרחים לחפש מקלט ולהגר למצרים".

"לנושא הפלסטיני השפעה מאוד משמעותית על הביטחון והיציבות", הוסיף. "במשך שנים תמכנו בהקמת מדינה פלסטינית מפורזת.‌‌ מיליוני מצרים מוכנים להפגין בדחיית הרעיון של עקירת פלסטינים מרצועת עזה‌‌. לא נאפשר את חיסול הנושא הפלסטיני, ומה שקורה בעזה אינו מעשה נגד חמאס, אלא לדחוף את האוכלוסייה לעזוב". 

עוד אמר הנשיא: "אם יש רעיון של עקירה, למה לא להעביר את הפלסטינים לנגב? אנחנו לא רוצים שסיני תהפוך לבסיס לפתיחת פעולות טרור נגד ישראל. להמשך המבצעים הצבאיים הנוכחיים בעזה יהיו השלכות שעלולות לצאת משליטה ולאיים על התרחבות הסכסוך‌‌".