מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אתמול (שישי) לדיון דחוף בנושא המלחמה בעזה ובמצבם של בתי החולים ברצועה. הסערה החלה מיד לאחר דקת הדומיה לזכר ההרוגים בשני הצדדים, כשמנכ"ל ארגון הבריאות העולמי (WHO) ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס טען ש"בכל עשר דקות נהרג ילד בעזה".

מנכ"ל הארגון טען בנוסף בנאומו כי "מחצית מ-36 בתי החולים בעזה, ושני שליש ממרכזי הבריאות לא פועלים. בתי החולים עמוסים בפצועים, חולים ואנשים גוססים, חדרתי המתים מלאים, ועשרות אלפי עקורים שוהים בבתי החולים, אף מקום אינו מוגן יותר".

"מאז ה-7 באוקטובר, ארגון הבריאות העולמי אימת יותר מ-250 התקפות על שירותי בריאות בעזה ובגדה המערבית, בנוסף ל-25 התקפות על שירותי בריאות בישראל - בתי חולים, מרפאות, חולים, אמבולנסים. אנו ממשיכים לקרוא לישראל להחזיר את אספקת החשמל, המים ובעיקר הדלק, אנו ממשיכים לקרוא לשני הצדדים לעמוד בהתחייבויותיהם על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי", הוסיף.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שוב הופיע בפני המועצה עם טלאי צהוב ותקף בחריפות: "צוותים של ארגון הבריאות העולמי הבהירו שהם מעדיפים לתגמל את אסטרטגיית ניצול בתי החולים של חמאס, ועל ידי כך ארגון הבריאות העולמי הינו שותף ישיר הפוטר את חמאס מעונש על הפרקטיקה הבזויה הזו".

"אנו מעדיפים לנקוט בצעדים פרואקטיביים בגלל שבניגוד לחמאס וגופי האו"ם, אנחנו מקדשים ומוקירים חיים, לכן ישראל נמצאת בדיונים מתקדמים מול איחוד האמירויות, הצלב האדום ומדינות אירופיות נוספות בנוגע להקמת בתי חולים שדה ובית חולים צף מול עזה. ישראל אפשרה את הסיוע האווירי הרפואי של ירדן לבתי חולים בצפון הרצועה, אלפי טונות של ציוד רפואי ואספקה כבר נכנסו לעזה, ולמרבה הצעד ישראל דואגת הרבה יותר לרווחת העזתים, מאשר ארגון הבריאות העולמי או כל גוף אחר באו"ם".