עורך הדין עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו, הודיע היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי ראש הממשלה לא יוכל לעמוד בלוח זמנים של ארבעה דיונים בכל שבוע בעקבות המלחמה. "במצב הנוכחי, בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, אין אפשרות לנהל את הקשר הנדרש עם ראש הממשלה לצורך היערכות לחקירות העדים הצפויים", אמר.

ממקור לא צפוי: המכה המפתיעה שספג יחיא סנוואר 
"קיבלנו התראה על המלחמה?": נתניהו תדרך את הח"כים איך לענות לשאלות על המחדל

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, טען בשיחה עם מעריב מדובר בהוכחה לכך שנתניהו לא יכול לתפקד כראש ממשלה בזמן שהוא עומד בפני משפט. "לעמדתנו, לפני שהולכים למקומות המופרעים והנורמטיביים, אנחנו טוענים כבר שנים שראש ממשלה, גם אם מדובר בראש ממשלה המוכשר ביותר שיש, לא יכול לנהל מדינה אם שלושה ימים בשבוע הוא עומד למשפט על חפותו. זו הסיבה שאנחנו טוענים שהוא אינו כשיר מבחינה פונקציונאלית. והנה, אחרי שלוש שנים אנו מגלים שעורך הדין של ראש הממשלה מסכים איתנו".

עו"ד נאור מוסיף כי "מהבחינה המוסרית והנורמטיבית אנחנו הראשונים לטעון שראש ממשלה העומד למשפט ונאבק על חפותו ועל חירותו, נמצא בניגוד עניינים אינהרנטי בכל הנוגע לניהול המדינה והמלחמה, ועל כן כל החלטה שיקבל לגבי ניהול המדינה והמלחמה נגועה בניגוד עניינים של אדם השם את טובתו האישית ואת חירותו על פני האינטרס הציבורי".

כשאני שואל אותו האם התנועה לאיכות השלטון מתכוונת לפעול משפטית נגד האחראים למחדל ה-7 באוקטובר, אומר נאור: "אנחנו כרגע איננו מתעסקים בדברים אלה, ומקווים שלאחר המלחמה תוקם ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את הדברים ותמצה את הדין עם האחראים. ככל שוועדה כזאת לא תקום - אנו נבחן את צעדינו בכדי לדאוג שהדברים ייבדקו והלקחים יילמדו".

עו"ד יובל יועז, יו"ר משמר הדמוקרטיה הישראלית: "התנגדותו של סנגורו של נתניהו, עוה"ד עמית חדד, להוספת יום דיונים במשפט נתניהו סותרת את טענת ההגנה שנשמעה בבג"ץ הטלת התפקיד משנת 2020, כאילו לא קיים כל קושי בניהול ענייני המדינה של ראש ממשלה הנאשם בפלילים במקביל לניהול משפטו הפלילי – טענתו של חדד מוכיחה כי קיים גם קיים קושי כזה. הנחתום מעיד על עיסתו. משפרקליטי ראש הממשלה מודים כי ניהול ענייני המדינה וניהול המשפט הפלילי אינן יכולים לדור זה לצד זה – על מר נתניהו מוטלת החובה להתפטר מתפקידו".