בכירים בממשל ביידן מסרו הבוקר (שישי) לאתר "פוליטיקו" כי ישנו חשש ששחרור החטופים ייקח יותר זמן מהצפוי, ולא עתיד להתרחש עד לסוף השנה הנוכחית. זאת, לאחר שעל פי שני פקידים בכירים בוושינגטון, המגעים לשחרור החטופים הנותרים בעזה הגיעו למבוי סתום ו"הרסו את תקוותיה של ארה"ב", כך לדבריהם. 

עם זאת, אותם גורמים מדגישים כי השיחות בין כל הגורמים הרלוונטיים עדיין נמשכות, וכי "המצב עשוי להשתפר בימים הקרובים", במיוחד אם חמאס יסכים לשחרור חטופים. עוד מסרו הגורמים לפוליטיקו, כי "הממשל עדיין עובד על איסוף מידע על החטופים והאם הם זקוקים לטיפול רפואי". כאמור, אמש דווח כי הצבא האמריקאי חידש את טיסות הכטב"מים מעל רצועת עזה, במטרה לחפש מידע אחר החטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס.

פעילות צה''ל בעזה, מבצע חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל בעזה, מבצע חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, ממשל ביידן ממשיך בשיחות עם גורמים ישראלים, קטארים ומצרים, לפני הפסגה בדוחא שתתקיים בשבוע הבא. בפסגה עתיד להשתתף גם  רוג'ר קרסטנס, השליח המיוחד מטעם הבית הלבן לענייני שבויים ונעדרים, אך על פי הבית הלבן, הנסיעה שלו תוכננה זמן מה לפני שפרצה המלחמה ברצועת עזה.

אמש, נחשפו עדויות חדשות על מצב החטופים ברצועת עזה. אחד החטופים שחזר מהשבי סיפר כי הם הוברחו בתוך המסדרון ההומניטרי שקיים צה"ל בצפון הרצועה, על מנת לאפשר לתושבים העזתים לנוע דרומה. לדבריו: "הוחזקנו בבית, וכשצה"ל התקרב לבית, הבריחו אותנו דרך רחובות ראשיים, צעדנו על הכביש שלצידנו ההמון שמתפנה, צעדנו על הכביש, ושוב הזהירו אותנו שלא לדבר".