שרי קבינט המדיני-ביטחוני הצביעו היום (שישי) במשאל טלפוני על הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, כאשר ההצבעה גררה התנגדות וקולות מחאה מצד גורמים בממשלה. 

"עזה תעבור לרשות": בניגוד לדברי נתניהו, סאליבן חשף מה שסוכם מאחורי הקלעים
פחות חיל אוויר, יותר טילים ויותר כסף למשרד הביטחון | תכנית ליברמן: ראיון מיוחד לבן כספית

ח"כ דני דנון אמר כי "צעד זה לכשעצמו הוא בעייתי מאוד וכעת, גורמים בינלאומיים לוחצים על ישראל לפתוח לחלוטין את מעבר כרם שלום ולהעביר מטען ישירות מישראל לרצועת עזה. המשמעות ברורה", הדגיש, "החזרת המצב כפי שהיה לפני המלחמה. כאילו טבח ה-7.10 לא קרה מעולם. אסור בשום פנים ואופן להסכים למהלך כזה".

ראש מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ההצבעה המבישה לפתוח את מעבר כרם שלום להכנסת ״סיוע הומניטרי״ לרצועת עזה, היא פשיטת רגל מוסרית, מדינית וביטחונית. אותו המעבר בו מפלצות האדם מחמאס טבחו באזרחים ישראלים, ודרכו במשך שנים הועברו סחורות ומוצרים חיוניים לשטח הרצועה. פתיחת המעבר זה בדיוק כמו העברת כסף קטארי במזומן ליחיא סינוואר ושאר מפלצות האדם של חמאס - זה המשך המדיניות של הסכמי אוסלו וכניעה לטרור. אני קורא לשרי הממשלה להצביע נגד ההצבעה המבישה".

ח"כ יוליה מלינובסקי כתבה כי "עצם הדיון על העברת סיוע הומניטרי דרך מעבר כרם שלום הוא בזיון ויריקה בפניהם של כל הנרצחים בטבח הנוראי, של החטופים ומשפחותיהם, של חיילנו הגיבורים שנפלו ושל כל אזרחי ישראל. מדינת ישראל חייבת להתנתק מרצועת עזה ומכל הצרכים שלהם. אין מעברים, אין חשמל, אין מים, אין דלק, אין שום סיוע הומניטרי. שהקהילה הבינלאומית תשבור את הראש ותחשוב מה לעשות איתם, זו לא האחריות שלנו. שרי הקבינט כאילו לא למדו שום דבר וממשיכים בדיוק באותה דרך שלפי השבעה באוקטובר". 

נזכיר כי הסיוע הומניטרי יועבר לעזה לא רק ממצרים דרך מעבר רפיח אלא גם סחורות ממצרים דרך מעבר כרם שלום, כלומר המשאיות המצריות יעברו בשטח ישראל. המשאיות, שעוברות בידוק בצד הישראלי, יכנסו למתחם שנמצא 70 מטרים מהמעבר בתוך שטח הרצועה, יפרקו סחורות וכשיצאו ממעבר כרם שלום יעברו בידוק.