דיפלומט במועצת הביטחון של האו"ם אומר כי כל הצעה הקוראת להפסקת אש או להשהיית לחימה כלשהי של מעשי האיבה בעזה תיתקל שוב בהתנגדות אמריקאית. "אם לא יהיה נס, אנו בדרך לווטו", אמר הדיפלומט. אם ארה"ב תטיל וטו על ההחלטה הזאת, יהיה זה הווטו השלישי שלה לחסימת פעולה מצד מועצת הביטחון בעניין המלחמה בעזה.

הלחץ מושהה: האו"ם דחה זמנית הצבעה הקוראת להפסקת התמרון הקרקעי
משנה כיוון? מזכ"ל האו"ם חיבק את נציגי משפחות החטופים וענד את דיסקית השבויים

עד הרגע האחרון נמשכו המאמצים באו"ם בניסיון להגיע להסכמה על ניסוח שלא יגרור וטו אמריקאי. מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר אמש על ההצבעה הצפויה היום במועצת הביטחון: "אנו מוסיפים להיות בקשר משמעותי עם כמה מדינות כדי לפתור כמה מהבעיות בהחלטה הזאת. עמדנו בחזית המאמצים כדי להכניס סיוע הומניטרי לעזה, ואנו רוצים להבטיח שההחלטה תקדם את המאמצים האלה ולא תהפוך הכנסה של סיוע הומניטרי למסובך יותר. אנו עובדים על כך באופן אינטנסיבי".

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב העריך כי ארה"ב עשויה להביא לדחיית ההצבעה על ההצעה שתעלה היום לדיון במועצת הביטחון. לדברי לברוב, ארה"ב עשויה לטעון כי יש לדחות את מועד ההצבעה בשל המשא ומתן המתנהל כעת להפסקת אש הומניטרית.

לברוב אמר לעיתונאים במוסקבה: "אנחנו מאוד מקווים שמועצת הביטחון תנצל את הסמכויות שלה על מנת להביא לסיום שפיכות הדמים, להפסקת אש ולהתחלה של טיפול בסוגיות המונטיריות. מתרחשת שם קטסטרופה. אני לא פוסל שהעמיתים האמריקאים שלנו יבואו ויגידו בניו יורק 'יש הצעה טובה להפסקת אש הומניטרית של שבוע, בואו לא נעלה להצבעה את הצעת ההחלטה'. אני מקווה שזה לא יקרה".