נשיא המדינה יצחק הרצוג יישא היום (ראשון) הצהרה לתקשורת, בה יתייחס למלחמה הנוכחית ברצועת עזה ולאיומי הצפון. בין היתר, התייחס הנשיא למערכה בעזה ואמר: "זו מערכה ארוכה - אין זבנג וגמרנו".

בתחילת דבריו, התייחס לנופלים בעזה: "הנופלים והפצועים הם הטובים שבטובים. יקיריי בננו ובנותינו נלחמים בגבורה עילאית, מחרפים את נפשם בפירים, במנהרות ובמחילות אפר. בשטח האויב המורכב, המאיים ומביאים תוצאות והישגים. הם נלחמים בנחישות, מוסריות, ואחריות כדי לעמוד בשתי המטרות הכרוכות זו בזו - לנצח את האויב המר ולהשיב הביתה את החטופים מהאופל. הם נלחמים כדי שלא נחזור לסבבי דמים שוב ושוב ושוב. הם נלחמים כדי שלנו, עם ישראל, יהיה עתיד טוב יותר. כדי שלכל האזור ואפילו לאנושות כולה יהיה עתיד טוב יותר". עוד הוא הוסיף כי "המצב בו חטופים מוחזקים בידי החמאס הוא אכזרי ולא אנושי, לא ננוח ולא נשקוט עד שיחזרו הביתה". 

"בל נשכח, אנחנו בעיצומה של המערכה מול מי שבא להרוג יהודים - טבחו, אנסו ורצחו יהודים ומוסלמים, בעלי אמונות שונות", הבהיר הנשיא, "זאת מערכה הכרחית, קשה, כבדה ממושכת וכואבת. אין בה זבנג וגמרנו". עוד אמר: "אסור לנו להישבר, אנו חייבים להרים ראש. האויב רק מחכה שנתחיל לריב אחד עם השני, הוא רואה את מאבקי האגו והוויכוחים הפוליטיים גם ביום שלפני וביום שאחרי. הוא חוגג בכל יום שהמחלוקת מפלגת אותנו"

"אני קורא לכולם - מותר וצריך לקיים מחלוקת ולמתוח מחלוקת אפילו בשעת לחימה, אבל יש דרך להתווכח - אסור לחזור לשיח של ה-6 באוקטובר, של אנחנו והם. אני מזהיר בצורה מפורשת - כל מי שמחזיר אותנו לשיח של ה-6 באוקטובר פוגע במאמץ המלחמתי ובביטחון במדינה. אני פונה לכל מי שפועל בשדה הציבורי והפוליטי ודורש לחדול - גלו אחריות! אם לא למענכם לפחות למען שלומם וביטחונם של אחינו בחזית. תתאפקו עוד קצת עם הקמפיינים הפוליטיים, זה לא יזיק", אמר.

עוד הוסיף: "אנחנו במלחמת אין ברירה מוצדקת, נכונה ומוסרית. צדקת הדרך גוברת על הכל, על הכל. זה רגע מבחן - לא נשברים, לא ממצמצים, מוחים דמעה וממשיכים יחד. אני מבקש מכאן לגבות ולחזק את צה"ל - לוחמיו ומפקדיו שמחרפים נפשם למען ביטחון ישראל. ולרמטכ"ל הרצי הלוי על הובלה אחראית ונחושה".

"הניצחון בוא יבוא, אני מאמין בכל ליבי, הרוח הישראלית זה הניצחון האמיתי שיסייע לנצח את המערכה. הדרך לניצחון רצופה ניצחונות קטנים ותקוות קטנות ושמחות קטנות. למדינת ישראל אסור לשכוח ומחויבת לדאוג לכל משפחה שכולה שמצליחה לקום בבוקר, כל פצוע שמתמיד בטיפול פסיכולוגי או סבב פיזיותרפיה, כל משפחת חטופים שפועל בכל רחבי העולם - אני מחבק אתכם ואומר לכם שאתם הכוח שלנו בדרך לניצחון", אמר.

עוד הוא סיכם: "כל מי שחזר לזרוע חיטה במערב הנגב, או אומר תהילים לרפואת פצוע, או קוטף אצל חקלאים מהעוטף, כל אלה ניצחונות ותקוות המצטרפים אחד לשני, מחזקים את החזית ומקרבים את הניצחון במערכה - כי לזה האויב לא ציפה, שנקום, שנתאחד ונוכיח את יצר החיים הישראלי שאין שני לו. זה הזמן לחזק את העורף והחזית עם ניצחונות קטנים של טוב וערבות הדדית. גם אם הדרך ארוכה, ללכת בה זה לחיות".