ראש הממשלה נתניהו ממשיך לפסול את האפשרות כי הרשות הפלסטינית תקבל לידיה את השליטה ברצועת עזה ביום שלאחר המלחמה. על כך, ד"ר יוסי ביילין, לשעבר שר המשפטים וממובילי השיחות עם הפלסטינים שהבשילו להסכם אוסלו, שוחח הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM.

ביילין אמר: "באים ראשי הצבא ומערכת הביטחון לראש הממשלה, ושואלים אותו למה אתה מתכוון ביום שאחרי? והיום שאחרי הוא מחר, מחרתיים, בעוד שבוע או שבועיים, והוא לא מוכן לדבר על זה עם אף אחד. אני ממש לא מבין את זה. אי אפשר להילחם בלי לדעת מה המטרה בסוף, ולאן אתה רוצה להגיע. בוודאי שזה במתכוון. יכול להיות שאין לו מושג, ויכול להיות שיש לו מושג והוא מפחד מבן גביר כל הזמן. זאת לא מדיניות, עם כל הכבוד".

עוד הוסיף: "אם מה שיקרה הוא שלא יקרה כלום אז נשלוט בעזה כמו שהיה לפני 94. אני לא מדבר על הכסף שזה עולה – זה חזיון תעתועים. לחזור לשם? זה החזון הציוני לשלוט בעזה? זה פשוט דבר מטורף, ואני לא בטוח שנתניהו רוצה את זה, אבל אם הוא לא יעשה כלום זה מה שיהיה. אנחנו נהיה חליל המצב בעזה, עד להודעה חדשה".

לסיום, ביקש ד"ר ביילין לשים דגש על התנהלות ארצות הברית מול ישראל ואמר: "האמריקאים שואלים כל הזמן 'לאן אתם חותרים? מה אתם רוצים? 'נתניהו נלחם בתחנות רוח. אנשים דופקים על הדלת של אבו מאזן ושואלים אותו אם הוא מוכן לחזור לעזה, והוא אומר לא".