יהושע שני אביו של רס"ן אורי שני ז"ל, איל בוצחק, אביו של סרן אושרי ז"ל, ומשה מורנו אביו של רס"ר איתי ז"ל, שלחו לרמטכ"ל הרצי הלוי מכתב בתגובה להחלטה להקים ועדת חקירה בראש שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, זאת על מנת לברר פרטים נוספים על הימים ערב פרוץ המלחמה, הכנות לתמרון הקרקרעי והלחימה ברצועה. יהושוע שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתכניתם ב-103FM והגיב לדברים.

"החזירו אותנו לתקופת האבן": בצפון זועקים - אם הטילים היו נוחתים בחיפה היו תוקפים בביירות
תרחיש האימים: במתקפת חיזבאללה יקרסו המוצבים בגבול לבנון | יצחק בריק

"הציבור כולו בתסיסה", הכריז שני בפתח השיחה. "מאז אותה הודעה על הקמת הוועדה, ואנחנו סבורים שבעת הזו כל פעולה שתביא לתסיסה בציבור ומחלוקת היא לא לגיטימית. כרגע צריכים לעסוק באיך אנחנו מלכדים את הציבור, נותנים גב לצבא, ללוחמים ולהנהגת הצבא, ללכת קדימה ולמגר את כל האיומים סביבנו. ועדות חקירה כאלה ואחרות - יבואו זמנן. יש דרך להקים ועדה שזו תכליתה, אז ייקח לו הרמטכ"ל או יועציו, קצינים בדימוס שאין להם צבע מאוד מסויים מבחינת האג'נדות שלהם, ובוודאי אם הדבר הזה חשוף לציבור".

"אם זה היה דבר לא חשוף לציבור אתה ואני לא היינו יודעים על זה בכלל, וזה לא היה סוגייה. אבל להקים ועדה ברעש ציבורי?", התרעם והוסיף: "אני חושב שאני לפחות שמעתי יותר מפעם אחת ששאול מופז, שיש חלק לא קטן בכל מה שהגענו אליו עד היום, הוא אמר לאחרונה שלפי דעתו הדרג המדיני אחראי למה שקרה.

הדמייה של תשתית המערכת התת קרקעית של חמאס (צילום :דובר צה"ל)

אם כל העניין של הוועדה זה לבדוק עניינים צבאיים פרופר, אז מה זה שייך לציבור? שעושים תחקיר פנימי הציבור לא שותף בכל העניין. אנחנו בשעת מלחמה, עוד לא התחילה הוועדה לפעול ואיזו תסיסה זה מעורר. כנראה לא היה צריך להקים אותה כרגע ובטח לא בהרכב הזה".

עוד הדגיש שני כי "כתבתי את המכתב ביום שישי בבוקר, אם הייתי כותב אותו היום את הסעיף שמדבר על אחראיות על מה שקרה באותו הלילה לא הייתי כותב כי זה לא הזמן. אבל אני כן דורש ומבקש מהרמטכ"ל - עזוב עכשיו כל דבר שמעורר תסיסה בציבור.

אני שייך לפורום הגבורה, אני מהמקימים שלו, אנחנו כבר כמה שבועות עוברים משר לשר וזו הדרישה שלנו. גם נפגשנו עם ראש הממשלה, וגם בפגישה איתו, הפצרנו שקבינט המלחמה והוא בראשו יעסקו רק בדבר אחד ולא בפוליטיקה".

"אנחנו קוראים מקירות ליבנו, אנחנו כבר למעלה משישים משפחות שכולות שמשמיעות בדיוק את אותו קול, ואנחנו לא ניתן מנוחה עד שתהיה פה הבנה מקיר לקיר שכרגע יש דבר אחד שצריך לעניין את כולנו - מיגור האיום. אנחנו תוך כמה שעות, ימים, יכולים להיות בסיטואציה אחרת לגמרי פה, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתעסק בוועדות כאלה ואחרות שיוצרות חילוקי דעות. צריכים כתף אל כתף לסיים את המערכה הזו, לעמוד בגבורה, איפוק זה כוח", אמר לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm