לקראת הפצת התקציב לשרי הממשלה ועל רקע הלחץ הציבורי, מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם משרד הוצר, שוקל אפשרות של סגירת מספר משרדי ממשלה קטנים.

בסיס פיקוד צפון נפגע מירי חיזבאללה: "בתגובה לפשע ההתנקשות באל עארורי"
אולמרט משגר עקיצה לנתניהו: "מסתבר ש־2006 הייתה הישג גדול"

ביום חמישי הקרוב, בישיבת הממשלה על התקציב, צפויים מספר שרים להיוודע כי משרדם הממשלתי נסגר. המשרדים אשר מסתמן כי נתניהו שוקל לסגור הינם: המשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשותו של השר דודי אמסלם; משרד המודיעין בראשות השרה גילה גמליאל; המשרד לשיוויון חברתי שהיה בראשותו של השר עמיחי שיקלי - שהתפטר אמש מהתפקיד; משרד המורשת בראשות השר עמיחי אליהו; משרד ההתיישבות בראשותה של השרה אורית סטרוק; אחד ממשרדי העבודה או הרווחה וכן המשרד לירושלים ומסורת ישראל בראשות השר מאיר פורוש.

 ב-14 בדצמבר הכנסת אישרה את הצעות חוק התקציב הנוסף ל-2023, כשבמחנה הממלכתי לא הספיקו להגיע להצבעה ולהתנגד. תוכנית התקציב המעודכנת ל-2024 ששר האוצר סמוטריץ' מציג כוללת קיצוץ של 2.5 מיליארד שקלים בכספים הקואליציוניים - בעוד פקידים במשרדו במשרדו המליצו על קיצוץ של כ-5.5 מיליארד שקלים. התוכנית המתגבשת שתובא לאישור הממשלה השבוע כוללת גם ויתור על נקודות הזיכוי להורים לילדים בני 3-0 במסגרת תוכנית "חינוך חינם", ביטול של סבסוד המס על הדלק, קיצוץ של כ-3 מיליארד שקלים בתקציב משרדי הממשלה וכן תוכנית למאבק בהון השחור (הרחבה של חוק המזומן וכד'), שאמורה להגדיל את הכנסות המדינה.