בצל התביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, בן כספית צייץ היום (חמישי) בטוויטר: "הסרטון הזה הוצג עכשיו ע"י דרום אפריקה, כלומר התביעה, בדיון בהאג. ושיהיה בהצלחה לכולנו! (ינון כבר הצליח). ולפני שמכונת הרעל תתחיל להשתעל (לא שחבורת ההבל הזו מטרידה אותי): אנחנו הצד הצודק. בעזה, בהאג ובכל מקום. אנחנו הצד המותקף. אנחנו אלה שיצאו מעזה וקיוו לקבל שלום. לא היה סגר על עזה אם חמאס לא היו הופכים אותה לכן שיגור של רקטות על הילדים שלנו. אנחנו בעזה כי הנאצים שמקננים בתוכה קמו עלינו להרגנו. אבל: לפעמים צריך לדעת לשתוק. מעשים, לא דיבורים. להפיל את חמאס בלי להגיע להאג. זה אפשרי. הבעיה היא שהשופרות שסגדו למי שבנה את חמאס צריכים עכשיו להוציא את העצבים איכשהו, אז הם מתחרים בינם מי ישרוף את עזה יותר מהר. מה צריך? צריך פשוט לחזור להיות הציונות של פעם. ציונות מעשית, לא טווסית. חומר ומגדל במקום ינון מגל. ככה פשוט".

הדיון הדרמטי בהאג: זה המועד שצפויה להתפרסם ההחלטה הסופית | כל מה שצריך לדעת

כאמור, הדיון בתביעת דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג נפתח הבוקר, וישראל מתמודדת לראשונה עם הטענות לרצח עם במהלך הלחימה בעזה.

נציג דרום אפריקה אמר בדיון כי "ישראל מכפיפה את העם הפלסטיני למשטר אפרטהייד, ומבצעת רצח עם בפלסטינים". שר המשפטים של דרום אפריקה הוסיף: "ישראל מטילה מצור ארוך שנים על עזה, ומונעת כניסה ביבשה ובים. היא יישות כובשת".