ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד), חבר ועדת הכספים, שוחח הבוקר (חמישי) בתוכנית של ניסים משעל וטל שלו ב-103FM על רקע הסערה שעוררו בכירי חמאס כשהודיעו שהתרופות שהועברו לחטופים לא יעברו בדיקות על ידי צה"ל, והתייחס להמשך התקדמות הלחימה בעזה.

בחזרה לנקודת המוצא: המחיר הכואב שסינוואר דורש מישראל להתקדמות לעסקת חטופים

על האפשרות להליכה לבחירות, אמר: "בחירות בעיניי בזמן הזה זה דבר גרוע מאוד. זה יעמיק וירחיב את המחלוקות שגם ככה קיימות. לא נכון להתעסק כרגע בבחירות. זה ממש לא מה שצריך, צריך בדיוק ההפך - להתעסק בהידוק השורות ואחדות. ראש הממשלה ושר הביטחון מנהלים את המלחמה הזו יחד עם השרים גנץ ואיזנקוט שנמצאים בקבינט המלחמה, מנהלים בינתיים את המלחמה הזו באופן מצויין".

באשר להתקדמות הלחימה ברצועת עזה והספקות לגבי הצלחת ישראל, טען: "ניהול טוב של האירוע זו מלחמה שנמשכת שלושה חודשים, הישגים משמעותיים מאוד. קבינט המלחמה טוב - יש שם ביקורת, דעות שונות ולא כולם חושבים אותו דבר, זה חשוב מאוד. ובסופו של דבר יצא לי לשבת לא מעט גם עם ראש הממשלה וגם עם שר הביטחון, מי אמר שהם לא מדברים ביניהם? כשאני יושב עם שניהם הם מדברים ביניהם מאוד. הישגי המלחמה בעיניי מאוד מאוד ברורים כרגע. לכן אני חושב שבסופו של דבר צריך להסתכל על השורה התחתונה - אלו ארבעה אנשים שמנהלים את המלחמה שללא קשר למחלוקות פנימיות בינם לבין עצמם מבינים את גודל השעה וגודל האירוע, ויודעים לשים את מה שחשוב באמת בראש. בינתיים זה עובד מצויין. מול ארגון טרור צריך כוח, כוח, כוח ועוד כוח. כוח והישגים צבאיים זה מה שהביא לעסקת החטופים הקודמת וזה גם מה שיביא לעסקה הזו, שלא תהיה להם ברירה".

עוד התייחס חבר הכנסת לדרישות מנהיג חמאס יחיא סינוואר לעסקת חטופים חדשה: "צריך להביא אותו למצב שלא תהיה ברירה אלא לעשות עסקה, דרך העמקת התמרון. הפתרון הוא רק צבאי, אסור לרגע להפסיק את המלחמה. לא מדובר על הפסקת אש, כי הוא הבין מה קרה בהפסקת אש, זה לא עזר להם, הם מבינים מה קורה אחרי שמתעצמת האש, הם מבינים שלאט לאט הם מגיעים למקום שלא יוכלו להמשיך בעזה, ולכן הם צועקים בכל רגע 'אתם צריכים להפסיק את המלחמה', ודווקא בגלל שזה מה שהם אומרים אנחנו צריכים לעשות ההפך. אני לגמרי לא מתעלם מהחטופים, אני רק חושב שהפסקת המלחמה לא תביא לנו את החטופים. אם מסתכלים על מה שקורה עכשיו, אז ברור לחלוטין שללא העמקת התמרון וללא לחץ צבאי לא נקבל מהם שום דבר. להפוך את האירוע הזה של המלחמה הזו לעוד סבב זו לא אלטרנטיבה". 

על התקציב המתוקן לשנת 2024: "התקציב כולו עוד לא הגיע לכנסת, אמור להיות מונח ביום ראשון ואז נוכל ללמוד את כולו. ממה שראינו בינתיים היו דברים שמאוד לא אהבתי ולא הבנתי למה הם קורים. אמרנו שהפעם הנושא הזה של לחץ זמנים לא יעבוד ואנחנו נדרוש בירור מעמיק. כשרוצים לדון בוועדת כספים במשהו יכולים לדון, אם הוא יונח ביום ראשון הקרוב עד ה־19.02 אפשר לקיים דיונים. אנחנו יודעים לעשות את זה".

לסיום, סיכם בהתייחסו לממשלת החירום: "מפלגתו של גנץ הגיעה כי הם חשבו ובצדק שכרגע עדיפה ממשלה רחבה מול האתגרים שמדינת ישראל ניצבת לפניהם. הם עשו משהו נכון לטובת מדינת ישראל. הנציגים שלהם בוועדת הכספים גם בתקציב הקודם תוקפים הרבה מאוד, ולצערי הרב יש פה סוג של משחק של להיות עם וללכת כאילו לא הם כל הזמן נותנים קפיצות לבייס 'אנחנו בפנים אבל לא באמת'. אני לא יודע, כשחבר ממשלה נמצא בתוך הממשלה הוא יכול להשפיע על דברים מבפנים. לא התרשמתי שזו המטרה. לא ראיתי בינתיים חוץ מדברים מאוד כללים לא ראיתי איזשהם מאבקים של חברי המחנה הממלכתי בתוך התקציב על דבר ספציפי. דברים כללים כאלה, זה יותר משחק פוליטי בעיניי לבוא ולהראות 'אנחנו לא באמת בפנים'".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM