ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) בהצהרתו בבסיס הקריה למחאה של בני משפחות החטופים ואמר: "אני מבין שאי אפשר לשלוט ברגשות ובמארגנים, אבל זה לא עוזר. אנחנו לא זקוקים להמרצה. זה רק מחזק את הדרישות של חמאס". בתגובה לדבריו, זעמו משפחות החטופים, ותקפו בחזרה את ראש הממשלה.

נתניהו על אמירותיו נגד קטאר: "לא חוזר ממה שאמרתי, שיועילו להוכיח את עצמם"
"אתה כל פעם בא לנגח אותי": נתניהו ומתן חודורוב ראש בראש

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "אם המשפחות לא יגייסו את תמיכת העולם והציבור לשחרור החטופים, הם יסיימו כמו רון ארד. גם להם המלצתם לא להפגין, לא לצעוק ולא להעלות את המחיר. ואז שכחתם אותו", תקפו. 

משפחות החטופים מוחות מול בית רה"מ (צילום :מטה המשפחות)

עוד הוסיפו במטה משפחות החטופים כי "המשפחות נפגשות עם מנהיגי העולם, הובילו את העברת התרופות לחטופים, הביאו לישראל את התובע של בית הדין בהאג, וגייסו את כלי התקשורת והמשפיענים החזקים בעולם לתמיכה בישראל ובחטופים.  מצפים מראש הממשלה לזכור שהוא נבחר ציבור שתפקידו לתקן את המחדל, ולא לנזוף במי שבני משפחתם נחטפו". 

עוד מסרו: "לו היו נעה, יאיר ואבנר מוחזקים כעת בידי חמאס במנהרות עזה בידי מרצחים מתועבים, היו מר נתניהו ורעייתו איתנו במתחם המשפחות בכיכר החטופים נלחמים על חייהם. משפחות החטופים מתעקשות ומקפידות שנושא החטופים הוא מעל כל שיקול פוליטי פנימי ומבקשים מראש הממשלה לנהוג בהתאם לכך ולפעול בכל דרך להשיב הביתה את אזרחי ישראל שנחטפו".