המשא ומתן המתנהל במטרה להגיע למתווה עסקת חטופים חדש בין ישראל וארגון הטרור חמאס נמשך, ולאחר פגישת פסגה בפריז בנושא ופגישה בין חברי חמאס במטה החזית העממית - נרשמו פערים משמעותיים בין הצדדים, כאשר בחמאס קראו להפסקת הלחימה הכוללת, פתיחה מידית של מעבר רפיח והכנסת סיוע רב ובמקביל שחרור חטופים תמורת אסירים ביטחוניים רבים - ובישראל התנגדו. 

על פי מתווה אחר, שקיבל את הסכמתה של ישראל, העסקה תתבצע במספר שלבים - בשלב הראשון נשים, קשישים וחטופים פצועים במקביל לעצירת הלחימה. במהלך הפסקת האש, יצטרכו חמאס וישראל להגיע להבנות על זהות המשוחררים בשלב הבא. בסך הכל צפויים להשתחרר בהסכם יותר מ-100 חטופים. עם זאת, חמאס התנגד למתווה המוצע. "זו לא דחייה מוחלטת", הבהיר הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם ברדיו 103FM בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב, "דיברנו על זה שאם יש הזדמנות נכונה מבחינה מבצעית למנף להגיע להסכם, כנראה שזה הזמן".

סוכל פיגוע "בהשראת השבעה באוקטובר": חוליית המחבלים חוסלה בבית החולים בג׳נין
חמאס והחזית העממית על עסקת החליפין: "קודם להסיג את כוחות צה"ל מעזה"

הוא הזכיר: "הפעילות בחאן יונס נמשכת, ונמשכת טוב. ביממה האחרונה סדר גודל של הליכה מתחת למנהרות, סוג של תמרון חדש, ק"מ. בשלב הזה שאנחנו נמצאים לקראת סיום הפעולה העצימה בחאן יונס, השתלטות מבצעית, פירוק אותם גדודים של חמאס, הנקודה הזו יחד עם חזרה לפשיטות בצפון הרצועה בצורה יותר משמעותית בעקבות חידוש הירי שם או המאמצים שחמאס עושה גם לפעול צבאית ולהתארגן מחדש, דרך הדבר הזה נדמה לי שישראל מתכנסת לקראת מצב שזה הלחץ הצבאי כרגע".

עוד אמר כי "כנראה שהתחנה הבאה ברפיח היא לא עכשיו, לא מיד, ולכן אם יש הבדל משמעותי זה קודם כל הנכונות הישראלית ללכת להסכם, הלחץ האמריקאי על הקטארי, ומתווה מסוים שהגיעו אליו בהסכמות, רק מה, חמאס כרגע לא בהסכמות".

עוד קרא: "השאלה אם יצליחו לתרגם את הלחץ הצבאי להסכם, יש אינטרס ישראלי מובהק גם לזירה הצפונית, ועל זה עכשיו יש קונצנזוס במערכת הביטחון. ההתקדמות כרגע היא בעיקר בגלל ישראל, עדיין לא בגלל חמאס".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm