ח"כ אלון שוסטר, מטעם המחנה הממלכתי, התראיין היום (חמישי) בתכניתה של סיון כהן ושוחח עימה בנושא התבטאותו האחרונה של רה"מ נתניהו על שותפו לממשלת החירום בני גנץ אמש במסיבת העיתונאים. "אי אפשר לדבר על אחדות ולנגח, לבקר ולפלג בכל הזדמנות", אמר רה"מ.

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס תביא לטבח נוסף"
הנדסת תודעה על מלא: נאום ״הניצחון המוחלט״ של נתניהו ייכנס לפנתיאון

"כל בר דעת מבין שהמחנה הממלכתי, עם היווצרות הטרגדיה, הדרמה, הכישלון שמונח על כתפי המדינאות קודם כל וגם אנשי הצבא והביטחון בשבעה באוקטובר, אמרנו 'אנחנו נכנסים תחת האלונקה'. אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה ואנחנו תובעים שאחרים לא יעסקו בפוליטיקה, ואם לתבוע לא לעסוק במריבות, לא לעסוק בפלגנות, שיסוי. אני שומע לא מראש הממשלה אבל אנשים מסיעתו שכמעט ממרידים נגד הצבא וכוחות הביטחון. אנחנו עומדים על כך שלא תהיה פוליטיקה בחודשים האלה, יש לנו משימות. 

על הטענה כי גנץ בעיצומו של קמפיין פוליטי השיב: "בני גנץ שומר על קו אחיד, כאשר היה בסקרים ארבעה מנדטים וכאשר הוא 40 מנדטים. הוא מקפיד מאוד, כולל בפגישות פנימיות, לעמוד כצוק איתן ולעשות את הדבר הנכון, הפשוט והנכון. במקרה הזה, הסקרים שהם רק סקרים, אומרים שאזרחי ישראל רוצים בזמן משבר, כך הם רוצים לראות את ההנהגה שלהם פועלת. בידיעה שיש דעות שונות, שמתווכחים אבל לא רבים. ראש הממשלה שלנו יודע היטב שבני גנץ מסייע לישראל בכך שהוא נכנס כמצוות הגורל המשותף לממשלה, שהוא לא בחר בה, הוא מתנגד לה, היא רווית קיצוניים, כדי לנהל את המערכה יחד. יתכבדו כולם, כולל ראש הממשלה, ויחזקו אותו, ישקו אותו, ולא ידברו בגנות מי שבגופם הפוליטי נושא את המעמסה המשותפת".

בהמשך, התייחס לחוק הגיוס ואמר: "אנחנו במציאות מאתגרת, בגלל זה צריכים להיות יחד. בוודאי שיש רכיב מיידי פרקטי של צורך דחוף, שאין להתכחש לו, של כוח אדם. אנשים נפלו, נחטפו, נפצעו. גבולות הדיון הם להבין שיש צורך חיוני, הצבא לא ממציא את הצורך, מערכת הביטחון לא מספרת סיפור. לכן מבקשים מחלק בני השירות, ישיבות ההסדר, להתגייס מוקדם - צריך למלא את השורות. בעת ובעונה אחת, צריך לבצע את מה שכבר שנים אנחנו מדברים, אולי הבשורה החשובה ביותר - מתווה השירות האחיד או המשותף. תחושת חלוקת הנטל, השוויון בנטל, הגיוס המוקדם או הרחב יותר של מי שממילא נושא בנטל, עם כיפה או בלעדיה, חייב להיות מלווה בהרחבת השורות של מי שמסייע לכוחות הביטחון וההצלה".

בסיום הריאיון, עסק בנושא התקציב ואמר: "התקציב עבר בהתנגדות שלנו, אנחנו יודעים שצריך לבצע את ההתאמות התקציביות שבוצעו, אבל אנחנו מצרים מאוד במחנה הממלכתי על כל שבעידן של חוסר תקציבי ואי שוויון בנטל יש סקטורים שלמים שנהנים מדברים שאולי בזמנים אחרים יש להם מקום. במקום לסייע למיגון, למילואים, לחקלאות הקורסת, אנחנו מאבדים שקלים בזמן שהדם נשפך".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm