השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הפנה הערב (שבת) אצבע מאשימה לעברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת על רקע סערת שחרור העצירים המנהלים

"ראש השב"כ יש לו קונספציה של הכלה והיא לא נכונה. זה לא ראש השב"כ, זה גם ראש הממשלה. אם משחררים אסירים לקראת הרמדאן, זה בושה. עודכנתי על כך מהתקשורת. נציב שב"ס עדכן, אבל גם הוא קיבל הודעה כמה דקות לפני. יש דברים שהולכים לקונספציה אחרת, אבל זה טרלול, אנחנו בזמן מלחמה - השתגעתם?! יש צפיפות בבתי הסוהר, אבל אם אין מקום שחררו יהודים, עבריני מס, גנבים - לא מחבלים. אני מאשים גם את רה"מ וזו טעות גדולה שלו. ברגע שאתה נותן להם תמונת ניצחון, אתה מעביר להם מסר", אמר בן גביר בתוכנית "פגוש את העיתונות", בערוץ 12.

"נתניהו יודע מה הקווים האדומים שלי"

בהמשך, התייחס לדיווחים על התקדמות במגעים לעסקה והבהיר כי "רה"מ יודע מה הקווים האדומים שלי. ההפוגה היא בעיתית, זה פרס להם. בוא נשמיד אותם. למה לא נכנסו עד עכשיו לרפיח? הם צריכים להתחנן אלינו. בנתיים זה שלא שחרור אלפי מחבלים, זה בגלל שהתעקשתי".

כאמור, גורם בכיר בממשל הנשיא ג'ו ביידן אמר הערב  בשיחה עם כתבים כי ישראל להפסקת אש של שישה שבועות ולשחרור חטופים - וכעת ממתינים לתשובת הנהגת חמאס.