מלחמת חרבות ברזל: בהמשך למפגש החירום של ראשי הרשויות המפונות בצפון שהתקיים היום (ראשון), בו הם דנו במצב הנוכחי של התושבים, שיגרו ראשי הרשויות מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"תלוי גם ברצונו של נסראללה": המלחמה בצפון היא רק עניין של זמן
פיגוע בחיפה, ירי על חיילים באוטובוס: פרטים חדשים על חוליית טרור מסכנין

במכתבם, ראשי הרשויות הזכירו את המפגש ביניהם לבין הקבינט ושרי הממשלה לפני כחודש, ושחזרו את הבטחתו של נתניהו במהלך הפגישה דאז כי ״תוך 10 ימים תעבור החלטה להקצות 3.5 מיליארד ש״ח לחיזוק הצפון״.

כאמור, הם קיימו את פגישת החירום - מאחר שהתקציב עדיין כלל לא עבר. בהתאם לכך, דורשים במכתבם ראשי הרשויות המפונות ביטחון ובטיחות עבור התושבים המפונים: ״אנו דורשים פתרונות מיידים להגנה על תושבנו מירי נ״ט של חיזבאללה, וביטחון מחדירת מחבלים ליישובים צמודי הגדר״, כתבו.

כמו כן, הם דורשים שתוקם תוכנית לחיזוק הצפון בתוך שבוע מקבלת המכתב הנוכחי: ״אנו דורשים 5 מיליארד ש״ח למשך 5 שנים שתסייע לצפון במצב הבלתי אפשרי אליו נקלע חבל הארץ החשוב והיפה בארץ״. 

לגבי מצוקת החינוך התייחסו גם כן וכתבו כי רוצים להיערך לכך שב-1 בספטמבר - יוכלו להחזיר את התלמידים והתלמידות ללימודים סדירים במערכות החינוך: ״מדובר בתלמידים שאיבדו שנת לימודים יקרה ואין לו גורם אחד שמדבר איתנו כדי להכין תוכנית משותפת עבורם״. 

עוד פנו לנתניהו במכתב וביקשו שתתואם פגישה עם ראש הממשלה ועם צוות משרדו באופן דחוף - על מנת לבצע תיאום מיידי של כלל הנושאים אשר עלו במכתב. לא יעלה על הדעת כי בתקופה הזו - נמצא עצמנו בתחושה כי הצפון ננטש.

כמו כן, על המכתב חתומים משה דוידוביץ׳, ראש מועצת מטה אשר ויו״ר פורום קו העימות, בני בן מובחר - ראש מועצת מבואות החרמון, שמעון גואטה - ראש מועצת מעלה יוסף, גבי נעמן - ראש מועצת שלומי, עמית סופר ראש מועצת מרום גליל, דוד אזולאי ראש מועצת מטולה וגיורא זלץ - ראש מועצת גליל עליון. 

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות התייחס לשליחת המכתב הדחוף ואמר כי "אנחנו פונים במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו עם דרישות ברורות ליישום מיידי הן בנושאים בטחון, חינוך ותקציב לחיזוק הצפון, כמפורט במכתב. במקביל, דורשים פגישה מיידית עם ראש הממשלה וצוותו. הצפון הוא זה שזקוק לסיוע הומניטרי ודומה כי ממשלת ישראל שכחה את הצפון!"

צה"ל בהיערכות לתמרון בצפון (צילום :דובר צה"ל