"ניצחוננו מעולם לא יהיה מוחלט": בפתח תכניתו ברדיו 103FM, התייחס היום (שלישי) גיא פלג העיתונאי, הכתב והפרשן ישראלי העוסק בענייני משפט בחדשות 12, למושג "ניצחון מוחלט" שעלה בדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מספר פעמים, וביקר אותו. ראש הממשלה אמר זאת שוב אתמול בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, ובו הצהיר: "בדרך לניצחון הזה, חיסלנו כבר את מספר ארבע בחמאס. מספרים שלוש, שתיים ואחת בדרך - ונגיע לכולם".

המודיעין האמריקאי: שרידותו של נתניהו כראש ממשלה בסכנה
במידה והמלחמה תיעצר - נתניהו ישקול להתפטר, אבל יבקש להשלים מהלך אחרון

לדברי גיא פלג, נתניהו "שוב מנסה לערבב אותנו, לשחק לנו בתודעה - 'אנחנו בדרך לניצחון המוחלט', אמר לנו בסרטון. הוא הבטיח שנגיע לכולם, שכל מנהיגי החמאס בני מוות. זאת המשוואה שנתניהו רוצה למכור לנו - אם נחסל את כל מנהיגי החמאס, ניצחוננו יהיה מוחלט. רבותיי, במלחמה הזאת ניצחוננו לעולם לא יהיה מוחלט", הדגיש. "לא יהיה מוחלט כי נרצחו 1,200 אזרחים, כי נכבשו ונשרפו יישובים, כי נחטפו אזרחים - רבים מהם מתו בידי חוטפיהם. אחרים, כמאה במספר, עדיין בשבי החמאס, מתחת לקרקע, למעלה מ־5 חודשים".

לסיום ביקש המגיש לציין כי "המלחמה הזאת לעולם תהיה צרובה כמחדל - שמו של נתניהו יהיה לעולמי עולמים קשור למחדל הנורא. ראש ממשלת האסון, ראש ממשלת המחדל". 

מוקדם יותר היום, אילן לוטן, בכיר שב"כ לשעבר, התראיין היום בתכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, התייחס להמשך המלחמה בעזה וחיסולו של מרואן עיסא, וביקר גם הוא את נתניהו: "אני לא יודע מה זו ההגדרה של ניצחון מוחלט, האם זה אומר עד אחרון החמאסניקים מת? אני לא מעריך שזה אפשרי. אם שמנו לב לדקויות באמירות האחרונות לשר הביטחון, שהוא דיבר על זה ואמר בפירוש, יהיה טרור, יישארו פעילי חמאס, אבל הוא מדבר על פירוק המסגרות, הירי תלול מסלול - זה משהו הרבה יותר ריאלי".

הוא המשיך וקבע כי "ניצחון מוחלט זו סיסמה שטוב לכתוב אותה על כובע. זה שאתה רוצה להילחם גם ברעיון, אתה צריך לייצר רעיון חלופי. אני לא רואה מצב שיונות השלום עפות מעל רצועת עזה בלי שתופסים אותן כדי לאכול אותן. אני לא יודע מה זה ניצחון מוחלט".

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)