הטלטלה הבאה בממשלה: לאחר שהשר גדעון סער הודיע אמש כי הוא מפרק את השותפות עם בני גנץ, ודרש להצטרף לקבינט המלחמה, גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הבהירו כי "אם ראש הממשלה ייענה לדרישת סער להצטרף לקבינט - גם השר בן גביר ידרוש זאת, חייבים לשנות את הקונספציה של הקבינט הקטן ולהוביל להכרעה".

סער כאמור הודיע אמש על פירוק השותפות עם גנץ, במה שלמעשה שלמעשה מביא לסיומה של סיעת "המחנה הממלכתי". יחד עם זאת, דרש סער להצטרף לקבינט המלחמה כדי להשפיע על המדיניות. ״מזמן לא הסתרנו חברי ואני את הביקורת על ניווט המערכה על ידי הקבינט המצומצם", אמר.

גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סער שדרש להצטרף לקבינט המלחמה, ביקש להודות לשותפיו - גנץ וגדי איזנקוט: "אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה".

אמנם על פי ההסכם הקואליציוני לגנץ יש זכות וטו על השינויים בהרכב הקבינט, אך ההסכם הזה נחתם בזמנו בשם שתי המפלגות ולא בשם מפלגתו בעלת 8 מנדטים של גנץ בלבד. לכן, כך סבורים בתקווה חדשה, המצב החדש מחייב את רה"מ לקבל החלטות בהתאם. על פי גורמים בסביבתו של נתניהו, ראש הממשלה צפוי להשיב בחיוב לבקשתו של סער ולצרף אותו להרכב המצומצם, למרות שעם הקמתו גנץ התנגד לצירוף חברים נוספים.