ישראל וארה"ב צפויות לקיים היום (שני) פגישה ווירטואלית כדי לדון בהצעות האלטרנטיביות של ממשל ביידן למבצע הקרקעי של צה"ל לרפיח, כך דיווח העיתונאי ברק רביד מפי ארבעה בכירים ישראלים ואמריקאים.

חרף המשבר ביחסים: ביידן מחויב לישראל אך חייבים לשנות כיוון
לאן יוביל המשבר ביחסי ישראל-ארה"ב? "סיכוי אמיתי שנגיע לבידוד בינלאומי"

על פי הדיווח, יועצו הקרוב של נתניהו, השר רון דרמר, אמר לו כמה פעמים בימים האחרונים כי עליו לשגר את המשלחת לוושינגטון בהקדם כדי להימנע מהחרפת המשבר עם הנשיא ביידן. בכיר ישראלי אמר כי קיום פגישה וירטואלית היא דרך עבור נתניהו "לרדת מהעץ" - לדון עם הבית הלבן על רפיח בלי לשלוח משלחת לוושינגטון. 

עוד דווח כי הפגישה צפויה להתקיים בשיחת ווידאו קונפרנס מאובטחת כשהיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, יוביל את הצד האמריקאי בשיחות ויצטרפו אליו בכירים נוספים מהבית הלבן, משרד ההגנה, משרד בחוץ וקהילת המודיעין של ארצות הברית. את הצד הישראלי בשיחות יובילו השר דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי ויצטרפו אליהם בכירים ממשרד בביטחון ומצה"ל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רון דרמר (צילום: אמיל סלמן/הארץ)
רון דרמר (צילום: אמיל סלמן/הארץ)

כזכור, הפגישה שהייתה אמורה להתקיים כבר בשבוע שעבר, הפכה לסוגיה שבמוקד מתיחות פוליטית ומדינית בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן. נתניהו החליט בשבוע שעבר לבטל את יציאת המשלחת לוושינגטון לאות מחאה על כך שארה"ב לא הטילה וטו על החלטה במועצת הביטחון של האו"ם שקוראת להפסקת אש ברצועת עזה ולשחרור כל החטופים.

אלא שיום לאחר מכן נתניהו החל לשלוח מסרים שקטים לבית הלבן לפיהם הוא מעוניין לתאם מחדש פגישה שכזו ואחרי שהבית הלבן חשף את הבקשה של נתניהו בפומבי, ראש הממשלה הכחיש כי אישר למשלחת לצאת לוושינגטון. ממשל ביידן הדגיש כי מבצע ברפיח, כך על פי הדיווח, עלול לטענתם להביא להרג מאסיבי של חפים מפשע ולהחריף את המשבר ההומניטרי בעזה.

נתניהו אמר אמש במסיבת עיתונאים כי עדיין לא אישר ליועציו לצאת לוושינגטון לשיחות בנושא רפיח "נמצא את הדרך להידבר עם האמריקנים בנושא רפיח".