המחאה נגד הממשלה עלתה הילוך בסוף השבוע, בעקבות הצהרת משפחות חטופים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מכשיל את המגעים לעסקה. לאחר ההפגנות הסוערות ביום שבת, שגררו השוואות ל"ליל גלנט" בשנה שעברה, אתמול (ראשון) התקיימה הפגנה סוערת מול הכנסת.

משפחות חטופים במתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו: "מונע בכוונה עסקה"
דובר מטה משפחות החטופים לשעבר: "הממשלה לא רוצה לשמוע מה החטופים עברו בשבי"

הכתב הפוליטי של מעריב, מתן וסרמן, התייחס להפגנות בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ואמר: "ראינו נוכחות מאוד גבוהה של משתתפים שמביעים כאב על המצב, שהם מגדירים כמצב אולי הגרוע ביותר בו הייתה המדינה, לצד להט לעשות את השינוי. זה התחיל כבר במוצאי השבת, ראינו התלכדויות של מחאות, בין מחאת המשפחות למחאות הפוליטיות".

לצד ההפגנה אתמול, הוקם מתחם של מאות אוהלי מחאה מול הכנסת. "הם שואפים שתהיה נוכחות קבועה בכנסת, לפחות עד יום רביעי, יצרו לו"ז מפורט של תוכניות - מבחינתם הדרישה היא להגיע לבחירות", הדגיש.

צעדת מחאה לכיוון הכנסת (צילום: אורן אלון )
צעדת מחאה לכיוון הכנסת (צילום: אורן אלון )

"חמאס מאמין שממשלת נתניהו והכהניסטים - הכי טוב בשבילם"

בהמשך, אמר משה רדמן, ממובילי המחאה נגד הממשלה, בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו כי "המתנה הכי גדולה לחמאס זה שלטון נתניהו. חמאס לא רוצה בחירות, נתניהו זו מתנה, נתניהו בנה אותו, הביא לו מיליארדים. אני חושב שזה הזמן, זה היה הזמן גם לפני כמה חודשים. השיתוק הזה שאחז בנו בשבעה באוקטובר, בין היתר בגלל ינון והחברים שלו, מכונת הרעל, שיצרו מצג כאילו יציאה לרחוב תפגע בביטחון, במלחמה, בחטופים - מי שפוגע זה נתניהו והממשלה שלו.

"אם הממשלה הזו לא תעלם מהעולם וישראל תבחר הנהגה אחרת, אנחנו יכולים להמשיך כאן עוד חצי שנה בלי שיחזירו את החטופים, בלי שידונו ביום שאחרי בעזה, בלי שיפתרו את הבעיות בצפון. נתניהו דואג רק לעצמו ובפלונטר פוליטי בלתי נסבל. האזרחים הצביעו ברגליים והגיעו, יותר ממאה אלף איש. 500 איש ישנו כאן את הלילה ונשארו להפגנה", הוסיף.

רדמן המשיך ותקף: "חמאס באמת מאמין שממשלת נתניהו והכהניסטים זה הכי טוב בשבילם. תחשוב אם אתה סינוואר עכשיו, יש מולך ממשלה חלשה, בלי תמיכה ציבורית, בלי תמיכה בינלאומית - זה טוב לך. לעומת זאת, אם יהיו בחירות ותגיע לפה ממשלה עם מנדט רחב, תמיכה בינלאומית, מנדט ציבורי, הדבר הראשון שנתניהו יעשה ברגע שיפזרו אתה כנסת זה להחזיר את החטופים. אכפת לו רק מעצמו, אנחנו יודעים את זה, מעצמו ומהקרדיט".

"אני יודע שראש המוסד, בכירים בשב"כ, בכירים אחרים, כולם אמרו לנתניהו שצריך להגמיש תנאים, אפילו בקבינט, שרי הימין. מצד אחד סמוטריץ' בן גביר ונתניהו ומהצד השני כל השרים - למה? נתניהו נהייה כהניסיט? לא, הוא פשוט תלוי בכהניסטים. חמאס רוצה את נתניהו. מה אל ג'זירה משדר כבר חודשים ושנים? את כל התוצרים של שנות נתניהו, מנהרות, התעצמות של חמאס, חטופים. מה חמאס היה לפני נתניהו? כלום ושום דבר, הוא עשה אותו, הוא בנה אותו. איזו אחדות? איך אחדות? איזה ראש ממשלה שרוצה אחדות מעביר חוק פילוג של אי נשיאת שוויון בנטל? אין אחדות", סיכם.