בזמן שהלחימה ברצועת עזה נמשכת - סוגיית "היום שאחרי" ממשיכה להעסיק את ישראל וארצות הברית. היום (חמישי) חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) שוחח עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ב-103FM והצהיר כי "נקדם בכל דרך אפשרית התיישבות ברצועת עזה".

בפתח השיחה, נשאל כיצד יגיב במידה וארה"ב תדרוש שהרשות הפלסטינית תקבל את השליטה בעזה, והשיב: "התשובה היא אותה תשובה - לא. הרשות היא חלק מהבעיה לא חלק מהפתרון, היא גדולת תומכי הטרור בעולם נגד מדינת ישראל. זה לא הצליח ביו"ש, אין שום סיבה שזה יקרה שם. אנחנו כופרים בזה שיש לנו אחריות על תושבי עזה, אני לא מצליח להבין את הלך המחשבה הזה, זה גם מה שאנחנו צריכים להגיד לעולם - התנתקנו מעזה ב־2005, אין לנו שום אחריות למי שחיים שם".

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות דובר צה''ל)

"בסוף האירוע הוא כזה, אומר ראש הממשלה 'כל עוד אנחנו בלחימה עצימה בעזה, כן אנחנו לא רוצים שתהיה קריסה הומניטרית בעזה, זה יעצור לנו את המלחמה'. אבל מה יהיה אחר כך? אנחנו לא צריכים להיות אחראיים לתושבי עזה. כל המדינות גם מתנגדות לזה שיבנו ביו"ש, ובשנה האחרונה היו אישורי בנייה ביו"ש יותר מכל שנה אחרת. אם כל המדינות היפות האלה רוצות לדאוג לעזתים, שיתכבדו ויעשו את זה. למה להכריח אותנו? אם עכשיו יבואו נגדו מלחמה כל מדינה, אנחנו צריכים לדאוג?", הוסיף.

כשנשאל מי יהיה אחראי על הרצועה, אמר כי "אני יודע להגיד לך מי לא, לא הרשות, לא חמאס ולא אף גורם אחר שיעשה טרור. זה לא. מה כן? אם יבוא מישהו רלוונטי שיבוא, כרגע אני לא מכיר מישהו רלוונטי. התפקיד שלנו זה לדאוג שלא יהרגו לנו, לא לדאוג למחייתם של תושבי עזה עם כל הכבוד, הם נגדנו".

בסיום הבהיר: "אנחנו בוודאי תומכים בעניין הזה, בהיבט הביטחוני והאידיאולוגי זה נכון שהמלחמה הזו תסתיים בזה שחמאס וכולם יבינו שהם הפסידו ברמה האידיאולוגית. אני מקווה שזה יקרה, נכון לעכשיו, זה לא דחוף, מה שדחוף זה לנצח את המלחמה הזו. כרגע לא דחוף, אפשר לעשות את זה בהמשך. מה שדחוף זה לנצח את המלחמה, אחרי שננצח, מדינת ישראל עכשיו באיומים מכל הכיוונים, האירוע הזה עכשיו במחלוקת פוליטית. אני אומר בצורה כי ברורה - אנחנו מפלגת הציונות הדתית נקדם בכל דרך אחרי המלחמה התיישבות ברצועת עזה, בלי התיישבות אין ביטחון וזה צריך להיגמר בלקיחת שטח והפסד אידיאולוגי לחמאס. האם באמצע מלחמה נכון לעשות מהלכים שנויים במחלוקת בחברה הישראלית? אני חושב שלא, לכן נעשה את זה אחרי המלחמה".