נשיא ארה"ב הברית ג'ו ביידן דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר את פתיחת מעבר ארז לכניסת משאיות סיוע לצפון הרצועה, זאת במהלך שיחתם ביום חמישי האחרון, כך דווח הבוקר (ראשון) ברשת CNN האמריקאית. כמו כן, דווח כי ביידן הביע התעקשות בנוגע לפתיחת נמל אשדוד לקליטת סיוע, זאת כחלק מהאצת המשלוחים לעזה.

נפלו במהלך היתקלות עם מחבלים בח'אן יונס: קצין ושלושה לוחמים נהרגו ברצועה
בוגי יעלון נגד גנץ ואיזנקוט: "הישרדות המשיחיים - גם 'בזכותכם'"

בדיווח נטען כי נתניהו השיב בחיוב לדרישה. עם זאת, ביידן לא הסתפק בכך והתעסק כי הוא יודיע על המהלך עוד באותו הערב. לאחר מכן ועוד באותו הערב, אישר הקבינט את הצעדים הללו. 

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

מטעם לשכת ראש הממשלה והבית הלבן סירבו להגיב לדיווח. השיחה ארכה כ-45 דקות ומהודעת הבית הלבן עולה כי ביידן אמר לנתניהו כי "הפגיעה בעובדים הומניטריים והמצב ההומניטרי הכולל ברצועה אינם מתקבלים על הדעת. יש צורך של ישראל להכריז וליישם שורה של צעדים ספציפיים, קונקרטיים וניתנים למדידה לטיפול בפגיעה באזרחים, בסבל הומניטרי וביטחונם של עובדי הסיוע".

כמו כן, ביידן הבהיר כי מדיניות ארה"ב ביחס לעזה תיקבע על פי הפעולה המידית של ישראל בצעדים אלה ודרש לראשונה מאז פרוץ המלחמה להגיע הפסקת אש מיידית חיונית "לייצוב ולשיפר את המצב ההומניטרי ולהגן על אזרחים חפים מפשע". בנוסף, הוא דחק בראש הממשלה להסמיך את מנהלי המשא ומתן שלו לסיים ללא דיחוי עסקה להחזרת החטופים הביתה.