עמדה מפתיעה: רועי קונקול, ששימש שנים ארוכות כדוברו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, פרסם היום (רביעי) ציוץ בו הביע התנגדות למתווה עסקת החטופים העומד על הפרק.

שלושה שלבים עד לרגיעה מוחלטת: פרטי ההצעה הישראלית לעסקה נחשפים

"על אף הקושי הנורא והמחיר הבלתי נתפס, גם אני חושב שעסקה כעת (במתווה שמפורסם) היא שגיאה בטחונית ואסטרטגית קשה. את הלחץ הצבאי בעזה צריך להגביר ואת החמאס צריך להכריע עד שלא ישאר ממנו זכר. כל אפשרות לתת לאויב להתארגן מחדש תקשה עלינו את המשימה ותעלה את מחיר הדמים שנשלם", צייץ קונקול.

בתוך כך שוחח לפיד עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן לפני יציאתו לאיחוד האמירויות. השניים דנו במאמצים הבינלאומיים לקידום עסקת חטופים ובמהלך שיחתם אמר לפיד: ״אין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעסקה להחזרת החטופים. יש לו רוב בעם, יש לו רוב בכנסת, ואם צריך אדאג שיהיה לו רוב בממשלה. חייבים להחזיר אותם הביתה. כל שעה קריטית".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כידוע, לפיד מהווה קול בולט בעד העסקה, ומרבה להתבטא בעדה. השבוע צייץ לפיד: "המשימה הדחופה ביותר – עסקת חטופים. זו החלטה קשה, אבל הגיע הזמן לעשות אותה: הממשלה צריכה לעשות עסקת חטופים גם אם משמעות העסקה היא הפסקת המלחמה. ישראל במילא לא מנהלת עכשיו מלחמה, והדשדוש הנוכחי לא פועל לטובתנו".