מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נחת אתמול (שלישי) בארץ, וקיים שורה של פגישות עם בכירים ישראלים, במטרה להבהיר את עמדת וושינגטון בנוגע להמשך הפעילות הצבאית של ישראל ברצועת עזה. לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג בחדשות 13, בלינקן העביר לבכירים את המסר: ״אם לא תהיה עסקת חטופים והפוגת אש ממושכת בקרוב - לא ניתן יהיה להגיע לנורמליזציה עם סעודיה, פעולה ברפיח תפגע בקידום נורמליזציה״, עוד הוסיף: "חלון הזמנים מצומצם".

המנהרה של סינוואר על הכוונת: התכנית לכיבוש רפיח הודלפה | דיווח
האב השכול חשף בשידור חי: הרגע שנתניהו דפק על השולחן

על פי דיווח של ברק רביד וטל שלו ב"וואלה!" מפי בכירים ישראלים ואמריקאים - ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בפגישה עם בלינקן כי "אם חמאס ימשיך לדרוש את סיום המלחמה לא תהיה עסקה לשחרור חטופים וישראל תצא למבצע ברפיח".

בלינקן נחת אתמול בערב בישראל ונפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאמר: "אני רוצה להודות לך על התמיכה החזקה ועל הבהירות המוסרית בדבריך לגבי נסיבות האירוע הנוראי הזה, המלחמה שנכפתה עלינו, הזוועות שחווינו, כמו גם לגבי מצבם של החטופים. אנו מייחלים לחזרתם המיידית, והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית. על הקהילה הבינלאומית לקבל החלטה בפה אחד כי שחרור החטופים הינו בעדיפות עליונה".

אנתוני בלינקן במפגש עם תומכים בעסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
אנתוני בלינקן במפגש עם תומכים בעסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בלינקן השיב: "תודה אדוני הנשיא. כמו תמיד, טוב מאוד לפגוש אותך גם בזמנים קשים אלה. אנחנו נחושים להשיג הפסקת אש שתחזיר את החטופים הביתה, ולהשיג אותה עכשיו. הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס. יש הצעה על השולחן, וכפי שאמרנו, בלי עיכובים, בלי תירוצים. עכשיו זה הזמן. הזמן עבר מזמן להחזיר את החטופים הביתה למשפחותיהם".

מזכיר המדינה האמריקאי, שזהו ביקורו השמיני בישראל מאז פרוץ המלחמה, ביקר היום בנמל אשדוד שמהווה את המוקד החשוב בהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה.