לאחר הדיווחים על איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ששוהה בטורקיה קרוב לשבועיים על מנת לשלב את טורקיה כמדינה מתווכת בעסקה מול ישראל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה היום (שישי) במכתב לרה"מ בנימין נתניהו ובו הוא חושף שגילה כי על שולחן המו"מ "יושבים גם לא אחרים מנציגיו של נשיא טורקיה אויב ישראל האנטישמי ארדואן". 

בדרך למלחמת עולם שלישית? כמה סיבות לדאגה | שלמה מעוז
תרגיל פתע המדמה התקפה וחיסול תשתיות חיזבאללה: ההיערכות בצפון נמשכת

"ביד אחד ארדואן מפיץ אנטישמיות ושנאת ישראל נוראה, מצטרף להליכים נגד ישראל בהאג ומפסיק את הקשרים הכלכליים עם ישראל, וביד השנייה יושב כשותף מו"מ", כתב מיד לאחר מכן סמוטריץ', בעודו מזכיר את ההכרזה הדרמטית של טורקיה מאמש בדבר הפסקת כל פעילות הסחר עם ישראל, כולל יבוא ויצוא, לאחר שתחילה הגבילה אותם למוצרים מ-54 קטגוריות שונות.

שוק בטורקיה, הגבלת הסחר עם ישראל (צילום: אינג אימג')
שוק בטורקיה, הגבלת הסחר עם ישראל (צילום: אינג אימג')

"ארדואן צריך להיות מוחרם ופסול מכל שיח או קשר. עלינו לנתק גם מצידנו את כלל הקשרים איתו ולפעול להוקעתו בכל העולם המערבי כמי שבחר בצד הטרור של האסלאם הרדיקאלי בציר איראן ושותפותיה המאיימות על שלום העולם", הוסיף השר. 

בהמשך הדגיש וציין כי "שיתופו במו"מ עושה את ההפך- מלבין את חטאיו, מעניק לו לגיטימציה בינלאומית, וכאמור גורם לפגיעה קשה בביטחון ישראל. ממלחמה ותודעה ניצחון אנחנו עוברים לכניעה ולתודעת תבוסה".

בסיום המכתב קרא לרה"מ לתיקון המיתוס והתודעה הלאומית: "אני מפציר בך בכל ליבי ובכל נפשי- עצור! החזר את ישראל למסלול בריא וטבעי של מלחמה חסרת פשרות באויביה, של גבורה, של גאווה לאומית וכבוד לאומי".

דבריו אלו של סמוטריץ' נערמים יחד עם התבטאויותיו האחרונות במהלך השבוע, ביניהן אמר כי הסכמה להצעה המצרית תהיה "כניעה משפילה" ובמידה ויחליט נתניהו להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח לא תהיה לממשלה זכות קיום. 

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו (צילום: רויטרס)
נשיא קולומביה גוסטבו פטרו (צילום: רויטרס)

זאת בנוסף לדיווח האחרון על הצטרפותה של טורקיה לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, יחד עם קולומביה וניקרגואה שהראשונה מביניהן כבר קבעה כי תנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל.