תת-אלוף (מיל') אמל אסעד, קורא לנציג הממשלה, שר הכלכלה ניר ברקת, שלא להגיע לטקס יום הזכרון הממלכתי של הדרוזים בעוספיא. "כן, בהחלט, למרות שהייתי מפקדו של ניר והוא תמיד מתגאה בכך", אמר אסעד לוואלה.

נתניהו בהר הרצל, בן גביר באשדוד: פורסמו שיבוצי השרים לבתי העלמין ביום הזיכרון

"ניר ברקת, שר הכלכלה של מדינת ישראל, אל תגיע לבית הקברות הצבאי בעוספיא ביום הזיכרון. אל תגיע ואל תנאם וחסוך מאיתנו עוד עלבון", לשון הודעתו של אסעד, "הרי אין לך מה לומר. כי אתה כמו כל חבריך בממשלה אחראים למצב שהגענו אליו במדינה. אתה אחראי וכמי שחילץ אותך פצוע מהרי השוף במלחמת לבנון ויודע שאין מפקירים פצועים, אני אומר לך אל תגיע כי הפקרת אותנו מדממים".

עוד הוסיף בהודעתו: "אתה, כמו כל הממשלה שלך, אחראים לנטבחים, לנרצחים ולכך ששבעה חודשים 132 ישראלים חטופים נמקים במרתפי עזה. אתה והממשלה שלך הפקרתם את מדינת ישראל, את תושבי הדרום והצפון, ושלא נדבר על החטופים. אתה וחבריך הפקרתם את צעירי העדה הדרוזית להיגרס בשיני הגזענים ושתקתם כאשר שלחו לנו צווי הריסה וקנסות במאות אלפי שקלים. אתה וחבריך חוקקתם חוקים שהוציאו אותנו אל מחוץ למחנה".

"חסוך את זה מאיתנו", חתם, "חסוך את זה מעצמך. תן לנו להתייחד עם יקירינו לבד בתקווה שיבוא יום ונוכל שוב להתגאות בישראליות שלנו".

אסעד, שבמהלך שירותו הצבאי לחם בקרב החווה הסינית, פיקד על גדוד 932 בחטיבת הנח"ל, היה מפקד חטיבת מנשה, סגן מפקד היק"ל ומפקד מנהלת תיאום וקישור, היה גם ממובילי מחאת הדרוזים כנגד חוק הלאום.

בשנה שעברה מנעו בני העדה את כניסתה של השרה גילה גמליאל לטקס השנתי בבית העלמין הזה בו לא רק קבורים חללי רכס הכרמל, אלא שמשמש גם כאתר הנצחה לכל חללי העדה הדרוזית.