האלוף (מיל') ישראל זיו שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm והדגיש את חשיבותו של מהלך מדיני על מנת להשלים ולממש את ההישגים במהלך המדיני. 

אין לנו אמריקה אחרת: ממשל ביידן מאס סופית בבנימין נתניהו | בן כספית   
המתיחות עם האמריקאים: "ישראל מחויבת לבחון מחדש את ההישענות העמוקה על ארה"ב"

"היכולת להכריע במלחמה חייבת להיות שיתוף פעולה בין עשייה צבאית למדינית. העשייה הצבאית לא מושלמת, זו עובדה, אבל מהלך אסטרטגי מדיני היה יכול להשלים את העשייה ולהביא למנופי לחץ. יש פה מו"מ לא צבאי להחזיר את החטופים. הדבר השני הוא להתחיל לבנות את התשתית החלופית. אתה חוזר עכשיו למועד ב' בכל המקומות שהיית בהם, משלם מחיר יותר גבוה והישג נמוך. אין יד מדינית, כלום". 

האלוף (מיל') ישראל זיו  (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
האלוף (מיל') ישראל זיו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

"בלבנון נשארנו 18 שנה. הפתרון המדיני לא יכול להיכנס על קרקע חלקה. ברור שכניסה של גורם שלטוני אחר כרוכה במהלך מאוד מורכב, שגם הוא לוקח שנים. זה מחייב החלטה אמיצה. אתה צריך להכניס 30 גדודים של משטרה כדי לתפוס כל אזור וכל מקום ולהשתלט עליו, ולעשות זאת בתיאום עם כסף של הבנייה מחדש של עזה, ושילוב כל הדברים יחד, עם פעולה צבאית, יכול לייצר את הסיכוי לאותה חלופה". 

הלוי, נתניהו וגלנט בהערכת מצב בקריה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
הלוי, נתניהו וגלנט בהערכת מצב בקריה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כשנשאל האם יש להפסיק את המלחמה בעבור החזרת החטופים השיב זיו: "אין דיון שהחטופים צריכים לחזור, והמחיר הולך ונהיה יותר יקר ככל שהזמן עובר. צריך באיזשהו שלב להסתפק בהישגים הצבאיים ולהסתפק בהחזרת החטופים. יש פה את העניין של כמה מחיר מוכנים לשלם. צריך לשלם את מקסימום המחיר, בלי ללכת לקו בו ישראל מוכנעת. זה קו עדין ובעייתי. אך הדרך להגיע אליו - היא באמצעות מנוף מדיני. החלטה מדינית להחליף את שלטון חמאס בשלטון אחר - זו נקודת ההכרעה". 

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

באשר לגזרת הצפון אמר זיו: "גורל הצפון תלוי מאוד במצב הדרום. אם אין לך הסכם, אתה חוזר לדרום לבנון. אתה חייב ללכת למהלך מדיני אמיץ שיש בו סיכונים ויש בו גם ויתורים, אין ברירה. ברור שאי אפשר להשאיר את חיזבאללה במצב כזה, אבל גם אי אפשר מלחמה אחרי מלחמה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm