מצרים הודיעה היום (ראשון) כי המדינה צפויה להצטרף ולתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, בעקבות הפעולות האחרונות של ישראל ברפיח. ממשרד החוץ המצרי נמסר כי "ישראל פוגעת ישירות באזרחים בעזה והורסת תשתיות רבות".

האלוף במיל' תוקף: "נתניהו בבונקר האטומי ובנו במיאמי כשחיזבאללה שורף את הצפון"
מדהים!: "תעלומה בת מאות שנים סביב המונה ליזה נפתרה"

כזכור, דרום אפריקה פנתה בסוף השבוע לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מניעה חדשים נגד ישראל. זאת, על רקע המבצע ברפיח ואישור קבינט המלחמה להרחיב את הפעולה. בפנייתה של דרום אפריקה לבית הדין נכתב: "המתקפה של ישראל על רפיח והסיכון הקיצוני שהיא מהווה לאספקה ​​הומניטרית ולשירותים בסיסיים לעזה הם לא רק הסלמה, אלא מובילים לפגיעה בלתי הפיכה בזכויותיו של העם הפלסטיני בעזה".

נשיא מצרים א-סיסי (צילום: רויטרס)
נשיא מצרים א-סיסי (צילום: רויטרס)

גורם מצרי בכיר אמר כי מצרים הזהירה את ממשלת ישראל ואת ארצות הברית ומדינות אירופה כי המבצע ברפיח מסכן את הסכם השלום בין מצרים לישראל, כך דווח היום (ראשון) בסוכנות AP. עוד דווח, כי שר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי, אמר שארצו מתנגדת לכניסה צבאית ישראלית לרפיח בשל החשש מפגיעה עצומה באזרחים וקרא להגיע להפסקת אש וחילופי שבויים.

במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר עם עמיתתו מסלובניה הדגיש שוכרי את הצורך להגיע להפסקת אש וחילופי שבויים כדי לבלום את המשבר שהשלכותיו גרמו להרחבת המלחמה באזור, בים סוף והפעולות הצבאיות בין ישראל לאיראן. "לכל הסוגיות הללו יש מסוכנות והשלכות שליליות על הביטחון והיציבות באזור", אמר.

בתוך כך אמר שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון כי יהיה זה "מסוכן ביותר עבור ישראל לפתוח במבצע צבאי קרקעי ברפיח". מוקדם יותר טענה רשות המעברים הפלסטינית כי מעבר כרם שלום סגור בפני כניסת סחורות לרצועת עזה כבר שבוע שלם. זאת, מאחר ומצרים מסרבת להכניס משאיות מצריות לרפיח כל עוד ישראל שולטת על המעבר.

נתניהו מתייחס לפעולה ברפיח (צילום :עומר מירון)