נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, שלאחרונה אף ניתק את הקשרים עם ישראל, כתב בחשבון ה-X שלו ביום שישי האחרון, בתגובה לכתבה על כניסת ישראל לרפיח, כי "נתניהו לא יעצור את רצח העם. על מועצת הביטחון להתחיל לשקול הקמת כוח בינלאומי בעזה". בתגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה לו: "תתבייש לך".

בישראל מעריכים: ביידן עשה טעות קשה עם האמירה של אמברגו הנשק
אחרי שהפתיעה באירוויזיון: התפקיד החדש שהוצע לעדן גולן

את דבריו כתב נשיא קולומביה על פוסט שבו נכתב: "נתניהו מתעקש לפשוט על רפיח גם ללא תמיכת ארה"ב: לאחר שוושינגטון הודיעה על השעיה חלקית של משלוחי הנשק לישראל, אישר ראש הממשלה כי הצבא ימשיך עד שיגיע ליעדיו, עם או בלי תמיכה מבעלי ברית". בתגובה, פטרו כתב: "נתניהו לא יעצור את רצח העם, זה מה שמרמז על צו המעצר הבינלאומי מבית המשפט הפלילי".

בתגובה, בחשבון ה-X של ראש הממשלה נכתבה תגובה זועמת: "ישראל לא תקשיב להרצאה של אנטישמי תומך חמאס - ארגון טרור שטבח, אנס, השחית ושרף 1,200 חפים מפשע ב-7 באוקטובר. תתבייש לך, הנשיא פטרו!". הוא כמובן לא נשאר חייב, והגיב לו: "אדוני, נתניהו. אתה תיכנס להיסטוריה כמבצע רצח עם. הטלת פצצות על אלפי ילדים, נשים וקשישים תמימים וזה לא הופך אותך לגיבור. אתה נשאר לצד אלו שהרגו מליוני יהודים באירופה".

את דבריו סיים פטרו: "רצח עם הוא רצח עם. נסה לפחות לעצור את הטבח".

גוסטבו הוא איש שמאל שבעבר היה חבר בארגון מורדים ומכהן כנשיא המדינה הדרום-אמריקנית מאז 2022. כיום הוא מוביל קו תקיף מאוד נגד ישראל, והוא אף הודיע שקולומביה מצטרפת לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג.

נזכיר כי כשניתק את היחסים עם ישראל אמר: "כאן לפניכם, ממשלת השינוי, ממשלתו של הנשיא של הרפובליקה, מכריזה שמחר אנחנו ננתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל, כיוון שיש לה נשיא שהוא רוצח עם". עוד הוסיף כי "מדינות העולם לא יכולות להיות פסיביות אל מול האירועים המתרחשים בעזה".