בתוך הדיווחים על כך שממשל ביידן מעריך כי ישראל הציבה מספיק חיילים בשולי העיר רפיח על מנת לצאת למתקפה נרחבת, הבית הלבן קורא לישראל לא להסתפק רק בלחץ צבאי. בכירים בממשל האמריקאי ממשיכים להתעקש כי יש צורך לחבר פעולות צבאיות לבניית אסטרטגיה ברורה לסיום המלחמה וליום שאחרי, כך אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, לכתבים בעיתונות הזרה אתמול (שני).

ארה"ב בהתבטאות משמעותית: "ישראל רוצה ניצחון מוחלט, אנחנו לא מאמינים שזה אפשרי"   
טקס הדלקת המשואות, הטקס של משפחות החטופים, והכטב"ם שיורט: עצמאות 2024

"אם המאמצים הצבאיים של ישראל לא ילוו בתוכנית מדינית לעתיד עזה והעם הפלסטיני - הטרוריסטים ימשיכו לחזור, וישראל תישאר תחת איום. אנחנו רואים את זה קורה בעיר עזה. אנחנו מדברים עם ישראל על חיבור הפעולות הצבאיות שלה ליעד אסטרטגי ברור ולבניית אסטרטגיה הוליסטית ומשולבת כדי להבטיח תבוסה מתמשכת של ארגון החמאס ועתיד טוב יותר לעזה ולעם הפלסטיני", כך סאליבן. דבריו נאמרים בזמן שבבית הלבן ממשיכים להבהיר כי לא יתמכו בפעולה רחבת היקף ברפיח.

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

עוד אמר סאליבן: "פעולה צבאית חייבת להיות מחוברת לתוכנית מדינית ליום שאחרי, כדי שתהיה אלטרנטיבה ברורה, שכוללת משילות וביטחון ואת כל שאר הצעדים שצריך לנקוט כדי להביס סופית כוח טרור. אחד הסיכונים ביציאה לכל סוג של מהלך נגד התקוממות הוא היכולת של קבוצת הטרור לגייס עוד ועוד תומכים ככל שעובר הזמן, זה משהו שדיברנו עליו עם הישראלים".

היועץ לביטחון לאומי מוסיף שאחת הנקודות המרכזיות עליהן מתעקשים האמריקאים בשיחות עם הגורמים הישראלים היא שיש להסתכל מעבר לתוכנית הצבאית הנוכחית: "אחת מנקודות המפתח שחיזקנו היא שאי אפשר להסתפק רק בניתוח צבאי-טקטי של המצב, צריך לבנות הסתכלות אסטרטגית - איך נגיע למטרה המשותפת, לתבוסה המתמשכת של חמאס. זה ידרוש לחץ צבאי, כן, אבל יותר מלחץ צבאי, המטרה הזו דורשת גיבוש תוכנית מדינית שתכתיב את האופן שבו נגיע לנקודה הזו".