חמאס תכנן להקים בסיס סודי בטורקיה ותאי טרור במקומות נוספים, כדי לתאם התקפות נגד מטרות ישראליות במדינות שכנות, כולל אלו החברות בנאט"ו, כך חשפו מסמכים שאותרו על ידי צה"ל ברצועת בעזה, על פי הדיווח ב"טיימס".

עד 120 תיקים: כך ארדואן בחר "לברך" את ישראל ליום העצמאות

המסמך המודפס, שכותרתו "ייסוד בסיס בטורקיה", התגלה בביתו של חמזה אבו שנאב, הרמטכ"ל של מנהיג החמאס יחיא סינוואר והוא מתאר את המאמצים של ישראל לדכא את רצועת עזה בעשור האחרון, שהעמידו את חמאס במגננה.

כתוצאה מכך, לדברי מחבר התכנית האלמוני, "אין ברירה, אלא לפעול במאמץ גדול להקמת מוקדים צבאיים אשר יהוו בסיס למבצעים מיוחדים שיכולים לחזק את כוחות ההתנגדות מבחינה צבאית, דיפלומטית ומוסרית. לכן, אנו מציעים להקים זרוע ביטחונית בחו"ל שתהיה מסוגלת לבצע פעולות מודיעיניות וצבאיות בעתיד".

המסמך קובע תוכנית תלת שנתית, במטרה "להקים תאים צבאיים רבים ובתים בטוחים במדינות רבות", לאחר מכן "להכשיר את התאים הצבאיים ובסוף - תכנון מעשי של חבלה והתנקשות". יעדי ההתנקשות שהוזכרו הם "קצינים ומפקדים במוסד" ו"ישראלים משפיעים". הוא מזכיר גם "חבלה בכלי שייט של חיל הים הישראלי" ו"חטיפה". בנוסף, התכנית כוללת פרטים על המימון וכוח האדם שיישלח להקמת הבסיס בטורקיה. ציר הזמן של הפעולות לא אינו ידוע בשלב זה.

בשנת 2020, כאשר ה"טיימס" חשף כי טורקיה הפכה לבסיס לפעולות לוחמת הסייבר של חמאס, הרשויות הטורקיות הפצירו בארגון הטרור להפסיק את הפעילויות הללו. לאחרונה, הקו בין הזרועות הפוליטיות לצבאיות של חמאס היטשטש. זאהר ג'בארין, המטפל במימון חמאס מחוץ לעזה, יושב באיסטנבול.