ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, והתייחס לניסיונות להוביל לעסקת חטופים מול חמאס ולפעולות צה"ל ברפיח.

לשכת נתניהו מגיבה לביקורת: "ביום עצמאות זה רה"מ בחר להיות עם פצועי צה״ל"
בן כספית על הנחת התפילין של נתניהו: "משהו הדריך אותו"

"אני רואה את השותפות נמשכת על תנאי, כשנרגיש שאנו מספיק משפיעים על מה שקורה, שיש ניסיון כן ורציני לעשות עסקת חטופים גם היא תהיה לא פשוטה וכואבת, ולראות בהקשר של חוק הגיוס שהולכים לכיוון של חוק ולא של גרירת רגליים", הבהיר כהנא בפתח דבריו, "החטופים נמצאים ברצועה בגלל חמאס, שאנו רואים שנתניהו ממשיך לסרב לכל הצעה שהוא מקבל ממדינות כאלה ואחרות בעולם".

בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

"אני חושב שצריכים להגיד שכל ישראלי רוצה לראות את החטופים בהקדם", הוסיף, "בהקשר של נתניהו, מצד אחד הוא אומר כן לתת למו"מ חופש לפעול, ואחר כך פועל משיקולים כאלה ואחרים אולי קצת הפוך. אנו קצת מתקשים לראות לאן הוא לוקח את הספינה הזו. רה"מ בוודאות גמורה רוצה לראות את החטופים בבית, אבל מאוד רוצה לראות שהקואליציה שלו מחזיקה מעמד. אנו צריכים לוודא שהתפקיד שלנו הוא להוביל לכך שתהיה עסקה, כי המחויבות שלנו כלפי החטופים היא אין סופית. אין עסקה, ולכן צריכים להמשיך עם הלחץ הצבאי כי אנו יודעים שהוא מאוד משפיע על חמאס". 

"אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים במלחמה כוללת מאוד מורכבת עם המון אילוצים. יעדי המלחמה לא השתנו, בראשם החזרת החטופים ומיטוט שלטון חמאס. זה לא ששום דבר לא קורה, אנו ממשיכים להשמיד מחבלים כל הזמן ופועלים למיטוט שלטון חמאס. התוצאה הסופית בהקשר של החטופים מתסכלת ונוראית, אין שום דילמה שהדבר הכי דחוף הוא החזרת החטופים. אנו עושים מה שאנו יכולים מתוך הממשלה", טען.

"אני לא רואה שאנחנו אלה שמאפשרים את קיומה של הממשלה, כי לנתניהו יש 64 מנדטים די יצוקים בקואליציה המקורית שלו", הוסיף, "ברגע שנבין שעדיף למדינה שנהיה בחוץ, לשם נלך. ברור שאנו צריכים בחירות בהקדם האפשרי. כדי להתחיל את השיקום ולהגיע לתוצאות הנקובות, אנו צריכים בחירות.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM