ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, והתייחס לניסיונות להוביל לעסקת חטופים מול חמאס. 

במחנה הממלכתי כועסים: "צריך בחירות בהקדם, לאן נתניהו לוקח את הספינה?"
מפסידים לחמאס ומאבדים את מצרים: קברניטי המלחמה מובילים את ישראל לאסון | יצחק בריק

"הלוואי והיה אפשר להחזיר את כל החטופים, אני לא בטוח שזה אפשרי", טען סוכות בפתח דבריו, "אנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה, לא משהו שיפגע בצורה אנושה בביטחון המדינה. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפגוע בביטחון המדינה. אנו חושבים שהדרך להחזירם היא כשחמאס יבין שאין לו ברירה להחזיר אותם. כרגע אנו חושבים שחמאס חושב שהעולם יצליח לבלום אותנו ושהוא יישאר ריבון של עזה".

צבי סוכות (צילום: דוברות)
צבי סוכות (צילום: דוברות)

"אנו חושבים שבמצב דברים כזה, אין לו שום סיבה לבוא לקראת מדינת ישראל", הוסיף, "היינו צריכים להיכנס לרפיח מזמן ועכשיו להרחיב את הפעולה ברפיח עוד לעוד, אז שיבינו שהם עומדים מול ישראל שלא ציפו לה. סינוואר חשה שהעולם יבלום אותנו כבר מזמן, בינתיים הוא התבדה. אין לי דרך לדעת מה חמאס חושב. גם ביו"ש 82 אחוזים תומכים בחמאס. הקמנו מדינה בתוך מיליונים שרוצים להשמיד אותנו, והדבר הזה מורכב". 

לאחר מכן התייחס לצעדת התיישבות ברצועה: "לאורך כל החודשים הראשונים של המלחמה חשבנו שלא נכון להציף דברים במחלקות. אך כשראינו שיש אחרים שמדברים על רשות פלסטינית ונותנים רעיונות ביום שאחרי, שכולםי ידברו על זה ולא נציג את הענמדה שלנו? אם אף אחד לא הינה אומר את דעתו, אז בסדר, אבל אני מחויב לומר את דעתי. התיישבות בעזה זדה חלק קטן מאוד ממה שאנו חושבים על היום שאחרי. קודם כל ענישה משמעותית לחמאס בהיבט האידאולוגי. כמעט בכל מלחמות ישראל לקחנו שטח מהאויב. התיישבות לבד אף פעם לא פותרת בעיות. היא מגיעה יחד עם צבא, וזה קודם כל מסר לחמאס. נצטרך להמשיך להילחם בטרור כל עוד הוא קיים, אין קיצורי דרך". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM