הרשת גועשת: ראש הממשלה בנימין נתניהו הפתיע היום (רביעי) רבים כאשר הודיע כי החליט לקדם את הצעת חוק הגיוס שיזם השר בני גנץ, ועברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. כזכור, המפלגות החרדיות התנגדו בתוקף להצעת החוק המדוברת בממשלה הקודמת, אך הפעם המהלך תואם איתם מראש, כך נודע למעריב.

בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה הוסבר כי "כדי לגשר על המחלוקות ולהביא להסכמה רחבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת (תיקון 26 לחוק שירות הביטחון). החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון אחרי עבודת מטה יסודית והגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ. ראש הממשלה נתניהו הנחה להביא מחר לועדת שרים לחקיקה את החלת דין הרציפות על הצעת חוק זו".

ואולם, ברשת יש כאלה הסבורים כי לא מדובר בניסיון להביא להסכמה רחבה, אלא בתרגיל פוליטי של רה"מ. "שליפת הצעת חוק הגיוס מהכנסת הקודמת היא מהלך פוליטי מבריק של נתניהו שחושף את האמת הפשוטה, שח״כים חרדים גם הודו בה בשיחות סגורות - מה שהחרדים היו צריכים זה שחוק הגיוס יעבור כשהם באופוזיציה. הם צעקו נגד הממשלה הקודמת וקיוו בכל ליבם שהיא תפתור את הבעיה. השאלה אם עכשיו יתמכו פומבית באותו נוסח או יתנו למפלגות האחרות להעביר אותו בשבילם בזמן שהם יזעקו געוואלד", כתב פרשן חדשות 12 יאיר שרקי

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הכתב הפוליטי של תאגיד השידור הציבורי, מיכאל שמש, הצטרף לדבריו, וטען: "הכל פוליטיקה: תזכורת להתנגדות המפלגות החרדיות לחוק הגיוס שנתניהו הודיע כעת שיקדם ויחיל עליו דיון רציפות".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, תהה: "האם גנץ יצביע נגד החוק שהוא הביא? האם גלנט יצביע נגד החוק שמערכת הביטחון גיבשה? האם בג"ץ לא יקבל חוק שנמצא ערב חקיקה בקריאה שנייה ושלישית?".

הכתב הפוליטי של עיתון ישראל היום, יהודה שלזינגר, הגדיר את המהלך כ"חתיכת קונץ".