לאחר ששר הביטחון יואב גלנט איים להתפטר מהממשלה במידה וישראל לא תמצא פתרון ל"יום שאחרי" בעזה, מבקר הליכוד, שי גלילי, שיגר היום (חמישי) מכתב למנכ"ל המפלגה, זאת בבקשה לפתוח בהליך הרחקתו של השר משורות הליכוד.

גנץ תומך בגלנט: "אומר דברי אמת"; נתניהו: "אין תירוצים לגבי חיסול חמאס"
ח"כ מהליכוד על אמרת גלנט: "מציג בדיוק את התוכנית לכישלון"

"מדובר על הצהרה שבגדרה ח"כ גלנט הביע הזדהות מוחלטת עם הנרטיב הפלשתינאי", צוין במכתב, "שבגדרו תינתן אוטונומיה לאוכלוסייה האזרחית הפלשתינאית, לשם שזו תוכל להמשיך לפעול ולתכנן את השואה הבאה לעם היהודי". 

כזכור, שר הביטחון גלנט  יצא אמש בהצהרה חריגה בעיצומה של המלחמה, בה הביע חשש ואף מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה. "אני קורא לראש הממשלה נתניהו לקבל החלטה ולהכריז כי ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה", אמר גלנט, ומתח ביקורת על ראש הממשלה: "אני מעלה את הנושא בקבינט ללא תשובה".

בתגובה לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני לא מוכן להחליף 'חמסטאן' ב'פתסטאן'. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים".

השר בני גנץ הביע תמיכה בגלנט, ומסר כי ״שר הביטחון אומר דברי אמת - אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר".