אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, מתח הבוקר (שישי) ביקורת חריפה על שר הביטחון יואב גלנט בעקבות דבריו הקשים נגד ראש הממשלה ותפקודו המדיני. בשיחה עם פרופ' אריה אלדד ורון קופמן ב-103FM אמר דוידי: "אני פשוט מנסה להבין איזה מטורף מדמיין שאם הוא יחזיר מיליון עזתים לפני ריסוק חמאס לצפון הרצועה זה יעשה טוב?". בהמשך סיפר על מצבם של תושבי הדרום, שחלקם חזרו לביתם אך ממשיכים לחיות בצל הירי מרצועת עזה. 

ישראל משנה את המשוואה: בכיר חיזבאללה נהרג בתקיפה החריגה בצידון
האמת המרה נחשפת: פרק הזמן העצום בו ביידן מעכב משלוחי נשק לישראל | דיווח

"צפיתי בדאגה בנאומו הפוליטי של שר הביטחון. אחרי עשרות רקטות שנורות לעיר שדרות, אזעקות, במקום לבשר לנו שהוא הולך להנחות את צה"ל להישאר בבית חנון, בית להיאא, ולמנוע את ההתעצמות והחזרה של החמאס לפעול, שמעתי נאום מדיני, נאום קצת מוזר", אמר בפתח השיחה.

"אני נמצא באותו מצב, יהודי ציוני שאוהב את העיר שדרות, את המדינה שלנו, את צה"ל וכולם", המשיך דוידי. "ככה גם כל תושבי שדרות. לא קראתי לאף אחד לחזור ולא לאף אחד לא לחזור. הנהגת המדינה הפקירה אותנו במשך שנים. מ־2001 אני מכיר את המציאות. הנהגת המדינה והצבא הפקירו אותנו ב-7 באוקטובר ומה שאני מבקש מהם - אל תפקירו אותנו שוב".

אלון דוידי בשדרות  (צילום: יוסי אלוני)
אלון דוידי בשדרות (צילום: יוסי אלוני)

בהמשך מתח ביקורת על גלנט: "אני עוזב את עצמי ותושבי שדרות, לרגע אחד, אני פשוט מנסה להבין איזה מטורף מדמיין שאם הוא יחזיר מיליון עזתים לפני ריסוק חמאס לצפון הרצועה זה יעשה טוב? להכניס רשות פלסטינית ולהביא כל מיני גורמים וחושב שיהיה טוב? איזה בן אדם? לפחות תיקחו אחריות. אם כבר אתה מנצל את הנאום, תחזק את התושבים, תן תשובות לתושבי הצפון. ריבונו של עולם, אתה יודע שאתמול חמישים אחוזים מתלמידי בתי הספר בשדרות לא הגיעו? איפה האמירה של שר הביטחון? גם הוא וגם ראש הממשלה אף פעם לא מתייחסים לא לתושבי הצפון ולא לתושבי הדרום ברמה האבהית אלא ברמה סטטיסטית".

"הבעיה העיקרית היא מה האלטרנטיבה", המשיך. "כשאני שומע את גנץ ואיזנקוט, ואני ראיתי שהם רצו כבר לסיים את המלחמה ולהחזיר את מיליון העזתים - במי יש לי לתמוך? ראש הממשלה, יש לי המון ביקורת עליו, וגם על שר הביטחון, אבל כל עוד המלחמה הזו נמשכת - זה הסיכוי היחיד שלנו שחמאס יושמד והג'יהאד יושמד. אותם מומחים עמדו מעל הגבעות בשדרות ואמרו 'ההתנתקות זה הדבר הטוב ביותר לישראל'. המומחים האלה, אני מציע, באמת זוזו הצידה. הרבה מאוד ברברנים וקשקשנים, אותם אלו שהטיפו כל הזמן, שרק אם נייצר שיח מדיני וכל השטויות האלה. אני אומר שאנחנו צריכים להמשיך את המלחמה הזו, אבל הרבה יותר חזק. מה שקורה, המלחמה הזו נמרחת. מהלכים שצריכים להיות ימים - הופכים אותם לחודשים. יש משהו שהוא עקרוני, במשך שנים ממשלת ישראל התעלמה, וזו לא רק הממשלה, זו הייתה תפיסת העולם הצבאית של הרמטכ"ל, אלופי הפיקוד והרמטכ"לים הקודמים. הם לא עבדו ברמה של לתת מכות וליזום".

מחבלי חמאס מסתובבים בשדרות (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

תמיד היו תוצאתיים.
"תמיד. המחבל היחיד שחוסל על ידי ממשלת נתניהו זה שירה לכיוון אשדוד שהיו צריכים להוריד את נתניהו למטה. תראה מה קורה ביו"ש, פתאום עושים פעולות. לצד הרצון שלנו להיות עם האמריקאים, האחרים, אירופיים ומערביים, השכנים שלנו לא עובדים לפי הקודים שלנו, ברציונל שלנו. הם מוכנים להקריב את חייהם. אני מתפלא על גלנט, אני נפגש איתו כל כך הרבה פעמים. תמיד בן כספית ואחרים אומרים 'עוד הפעם ליכוד?', אני מאוד מעריך את איזנקוט וגנץ, אבל אין לי בכלל שיח איתם, על מה אני אדבר איתם?.

נתניהו?
"אני יכול להגיד לך שאני לא נותן ציונים פוליטיים, מה שמעניין אותי זה ברמת ההישגים שאני רוצה. שיבינו שאם לא נכה ולא ננצח בצורה חזקה – נהיה בבעיה ארוכה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]