משפחות חטופים התכנסו והפגינו היום (שבת) ברחוב קפלן שבתל אביב למען החזרת יקיריהם שנמצאים 225 ימים בשבי החמאס. במהלך העצרת, מפגינים חסמו את נתיבי איילון לשני הכיוונים. שוטרים שהיו במקום עצרו חשודה בגין הפרת הסדר. בנוסף נרשמו דוחות תנועה על סך 1,000 ש"ח למספר מפרי סדר.

מטח לעבר אשקלון; צה"ל העמיק את הפעולה ברפיח; זה מה שאותר בשטח | צפו
נציג.ת אירלנד, מאחורייך: מעצרי ענק באיראן עקב חברות ב"כת השטן"

בת דודתו של החטוף עופר קלדרון, יפעת, אמרה: "המשמעות כעת היא ברורה, המטרות עכשיו סותרות זו את זו. הרחבת הפעולה ברפיח משמעותה הפקרת חטופים חיים. כולם כבר מבינים שנתניהו מונע עסקה משיקולים פוליטיים. רואים בסקרים שרוב ברור בציבור חושב כך. אפילו מי שתמכו בנתניהו בתחילת המלחמה מבינים זאת עכשיו. אסור לאפשר לנתניהו להמשיך לקבל החלטות".

גדי קדם, ממשפחה שכולה, מטופל על ידי מד"א לאחר שנפגע בעצרת (צילום :דורשינוי)

בתוך כך, גדי קדם, בעלה של ראומה ששישה ממקרובי משפחתם נרצחו, הוכה לפי העדויות על ידי אדם עם שלט "שמאלנים בוגדים" ונפצע בראשו. הוא פונה לבית חולים. ראומה סיפרה: ״ביביסט קילל אותנו אמר לנו טוב שהילדים מתו…יא מנוולת יא שמאלנית מסריחה והשוטרים עומדים…. והביביסט ברח. הוא עמד איתם... היה לו שלט שמאלנים בוגדים". כמו כן, הופעלה מכתזית כנגד מפגינים על המדרכה סמוך לעזריאלי, וברקע התנגדות של חבר הכנסת גלעד קריב.

מכתזית מופעלת לעבר מפגינים בעזריאלי, בהפגנה לעסקת חטופים והפלת הממשלה (צילום :דורשינוי)

בתוך כך, התקיימה הערב עצרת התמיכה השבועית במשפחות החטופים ובקריאה לקידום עסקה להשבתם. בעצרת הערב ייקחו חלק משפחות חטופים, שגרירי ארה"ב וגרמניה בישראל והזמרות נטע ברזילי ועדן גולן, ששרה בכיכר החטופים את "October Rain", השיר המקורי שנפסל באירוויזיון.

עדן גולן בכיכר החטופים, שרה ''אוקטובר ריין'' (צילום: עדן וולך)
עדן גולן בכיכר החטופים, שרה ''אוקטובר ריין'' (צילום: עדן וולך)

בנוסף, הילרי קלינטון שלחה סרטון מצולם והעבירה מסר למשפחות החטופים: "אני רוצה להביע את תנחומיי העמוקים ביותר על האבדות שנחלתם, ולמשפחות שעדיין מופרדות מיקיריהן. החטופים האלה מייצגים הרבה יותר מרק מי שהם. הם אזרחים של 17 מדינות, הם בני חמש דתות, הם בני-אדם כמונו, נשים וגברים, וכן – גם ילדים. יש לשחרר אותם מיד. יש לנקוט בפעולה מיידית כדי להחזירם הביתה. הטרגדיה הנוראה הזו של החזקתם בשבי חייבת להסתיים עכשיו".

הילרי קלינטון למשפחות החטופים (צילום :באדיבות מטה המשפחות)

יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן אמר: "אנחנו אומרים לקבינט המלחמה: חייבים להחזיר את כולם עכשיו, חייבים להציל מיידית את כל החטופים שעדיין בחיים, ולהביא לקבר ישראל את החללים. והדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות עסקה! כשנתניהו לא מקדם את החלפת שלטון החמאס, הוא שוב מחזק את החמאס! כפי שחיזק אותו כל השנים!".

עינב מוזס אורבך, כלתו של גדי מוזס מסרה: "ממשלת נתניהו ויתרה על החטופים! דם החטופים על ידי נתניהו וכל מי שמשתף איתו פעולה, זה פשע נגד אזרחים! חברי קבינט המלחמה, עצרו את הרחבת הפעולה ברפיח, ותביאו עסקה עכשיו".

אירוע אלימות בהפגנה למען השבת החטופים. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר פנתה ישירות לבני גנץ ואיזנקוט: "מדוע תמכתם בכניסה לרפיח, כשאתם יודעים שזה מסכן עסקת חטופים ואת החטופים עצמם? אתם מנרמלים את ההפקרה ומשתפים איתה פעולה. אתם מספרים לעצמכם שאתם משפיעים, אבל במבחן התוצאה החטופים לא כאן, ואנחנו מקבלים רק ארונות. כמה דם עוד יזרום כי אינכם מגלים את האומץ לעשות את הדבר הנכון? חובתכם לחשוף את האמת לציבור, חובתכם המוסרית היא להזיז בדחיפות את נתניהו מהשלטון, כי הוא מפקיר את החטופים למותם!".
 
אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר, פנתה לח"כ אריה דרעי: "אתה בעד עסקה? כן או לא? אתה לא יכול מצד אחד לשלוח את אשתך להזיל דמעה עם המשפחות, ובזמן הזה להמשיך לתת לנתניהו להפקיר את החטופים אל מותם! אם אתה מאמין בפידיון שבויים, ובהכרח להציל את החטופים, תפעל להזזת נתניהו שמטרפד את העסקה!".

ג׳ק לו, שגריר ארה״ב בישראל, בכיכר החטופים (צילום: פאולינה פטימר)
ג׳ק לו, שגריר ארה״ב בישראל, בכיכר החטופים (צילום: פאולינה פטימר)

ג'ק לו, שגריר ארה''ב בישראל: ״כשגריר ארצות הברית בישראל, אני עומד כאן איתכם כדי לחזק מחדש את מחויבותה של ארצות הברית שלא נפסיק לעבוד מדי יום כדי להביא את החטופים הביתה. לבני המשפחות של החטופים אני אומר: אנחנו שומעים אתכם. אנחנו עומדים לצידכם. לא נפסיק לפעול עד שתתאחדו עם יקיריכם. ארצות הברית ממשיכה לדחוף קדימה במאמצי התיווך כדי להביא את החטופים הביתה. חמאס חייב לשחרר את החטופים כדי שהמשבר הזה יוכל להסתיים, שנוכל למקד את מאמצינו בהבאת שלום ויציבות לאזור״.