המערכת הפוליטית סוערת, לאחר שבני גנץ הציב אמש (שבת) אולטימטום בן שלושה שבועות לראש הממשלה נתניהו, בו הוא דורש תכניות פעולה ברורות בכלל הגזרות. השר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר שוחח הבוקר עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ברדיו 103FM ושיתף כיצד הוא רואה את הדברים.

נתניהו ירצה לפרוץ בבכי: ממשלתו עומדת לקבל את המושכות | בן כספית

"בתחילת הדרך, אחרי השבעה באוקטובר, הבנו שיש רצון לעשות ממשלת חירום, להקים ממשלה ולשנות את המערך, כך שכל העם יתייצב מאחורי הלחימה בעזה", אמר השר בפתיחת דבריו. "לצערי, תוך כדי הסתבר לנו שנתניהו מקים קבינט מלחמה. הוא לא התייעץ, לא אהבתי את זה, לא חשבתי שצריך לפרק את הכלים על זה. מאוד לא אהבתי את זה. היום המציאות היא אחרת. הקבינט גורר את המדינה שוב ושוב להפסדים, לדשדוש, גם בצפון, גם בדרום.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הוא הוסיף: "חברי הקבינט תוקעים מקלות בגלגלים. אם אחד מחבריה הבכירים טס לארה"ב לפגישות ואחריהן אנו מגלים רוח יותר קרירה מהאמריקאים, אנו מבינים שהוא לא תמך במדיניות של ממשלת ישראל. הוא יושב עם בלינקן ואוסטין ויום למחרת הם משנים את עורם?". 

בהמשך הבהיר: "הגיע הזמן לפרק את קבינט הקונספציה. אני שומע את אותן תפיסות ששמענו 30, 40 שנה. אני לא מסיר אחריות מרה"מ, הוא לא נקי מביקורת. אני לא במצב של לקבל בראש, אלא במצב של לדרוש דרישות. יש לי דרישות ממנו. אני לא זוכר שגנץ ואיזנקוט הובילו קו למלחמה עד הסוף ברפיח. אני זוכר בדיוק הפוך. גם ברפיח, גם בצפון, התפיסות שלהם הן התפיסות הישנות, של הקונספציה. מה אתם מצפים ממי שאירח את אבו מאזן בבית שלו?". 

"יש לנתניהו הרבה טעויות, זו הייתה טעות לא לפתוח ולעשות כל מיני דברים בצפון", הודה השר. "עמדתי הייתה ידועה וברורה לכולם. זה שאתה מקיף את עצמך באנשים כמו גלנט, איזנקוט וגנץ, אז מה אתה מתפלא? רה"מ צריך לעשות מעשה, לפרק את הקבינט, לצאת להכרעה עד הסוף ברפיח ובצפון. עוצרים את הדלק, איזה מן דבר כזה שמעבירים להם דלק? חוזרים להומניטרי תמורת הומניטרי. אני היחיד שהצבעתי נגד הדבר הזה".

על היחסים המתוחים עם ארה"ב, אמר: "צריך לבוא לאמריקאים ולומר 'אדון ביידן, מעריכים, אוהבים, אין מצב שאונסים לנו בנות בעזה ואנו מכניסים להם אוכל'. לא יפסיקו שום סיוע ביטחוני. כל כך הרבה שנים היו לנו מחלוקות עם ארה"ב. די עם ההפחדות האלה. צריך להגיד לביידן 'אוהבים אותך, מעריכים אותך, יש לנו חטופים וחטופות, דלק לא נכנס שם'. ביום שאחרי, התכנית היא שרצועת עזה כולה שלנו. אין שום גורם שנמצא שם ומנהל את העניינים. אני לא סומך על המצרים והקטארים. עידוד הגירה. חלק מהעזתים רוצים ללכת משם". 

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

באשר להיום שאחרי, בן גביר אמר: "התיישבות בעזה, אני לא מפחד להגיד את זה. אין שום אפשרות אחרת. אין אפשרות שיהיו נאצים בעזה ובשדרות אנשים יישנו בשקט. בואו נפסיק לחיות בסרט. אפשר לנצח את חמאס, אפשר לנצח את חיזבאללה, זה תלוי בנו. רקטות נופלות, אך הסיפור שלי זה לא הרקטות, אלא זה שאנו לא מפעילים את הכוח שלנו עד הסוף. היינו צריכים להיות בתוך רפיח. במקום שנתניהו יקיף את עצמנו באנשים כמוני, הוא מקיף את עצמו באנשים כמו גנץ, גלנט ואיזנקוט. אמרתי לו שהוא צריך להחליט אם הוא בוחר בדרך שלי או שלהם".

באשר להתנהלות השוטרים בהפגנות בקפלן, טען: "אין שום הוראה כזאת, יש מדיניות אחת של מדיניות שוויונית. יש המון דמגוגיה. כשראיתי את התמונות של בני משפחת קדם, ראיתי את אותו אדם מרביץ ותוקף את מפגיני הימין".

"שיוציאו צווי מעצר בינלאומיים, הם לא מפחידים אותי כאשר אני יודע שאני נותן גב לחיילים שלנו", הדגיש השר לביטחון לאומי בסיום.