יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שוחח הבוקר (שני) עם גדי נס ב-104.5fm על פעולות הממשלה בצפון וגם על איומו של השר בני גנץ מהמחנה הממלכתי על בנימין נתניהו: "היה טוב אם היה ראש הממשלה מתכבד ושולח אותו, את גלנט, ואת אייזנקוט הביתה", אמר.

גנץ דרש מנתניהו הכרעה - אך לא חשף בפני הציבור את האמת

"לאנשים הללו לא נוח כשאומרים להם את האמת בפרצוף. מאסנו כבר בגנרלים האלה שמסתובבים כמו טווסים עם ניסיון כביכול ביטחוני וראינו מה הם הביאו עלינו" אמר. עם זאת, הוא הוסיף: "מכבד אותם מאוד על ההשקעה במדינה".

"אני מזכיר שגם אני וגם סמוטריץ' זזנו הצידה כדי שגנץ ייכנס, גילינו אחריות. ומה קיבלנו? אדם שאין לו אחריות או את התובנה שעליו לייצג את כל חלקי העם". בהמשך השיחה, כשנשאל לגבי ניצחון במלחמה תחת ראש הממשלה נתניהו, השיב השר: "הוא מסוגל, אם הוא יילך ויבחר בדרך הנכונה". וציין, "צריך לפרק את קבינט הקונספציה, אבד עליו הכלח כבר מזמן".

אביגדור ליברמן (צילום: יוסי אלוני)
אביגדור ליברמן (צילום: יוסי אלוני)

תהיינה בחירות בקרוב?
"אנחנו קואליציה חזקה גם אם המחנה הממלכתי פורשים. לא הייתי פוסל את גדעון סער וליברמן להצטרף לממשלה. רואה בהם כוח חשוב".

עוד אמר כי לטענתו "צריך ממשלה שתיישם את הנושאים של הימין. אחת הבעיות הכי קשות למשל היא גלנט, הוא שר ביטחון של הימין ומיישם אידיאולוגיית שמאל, הוא לא מפנים שיש רוב בממשלה לכל מיני החלטות - ופשוט מצפצף עליהן".

באשר לאמריקאים, אמר כי "היו תקופות בהיסטוריה שאפילו נשיאים כמו רייגן, שהיה אוהד את ישראל עצר לנו משלוחי נשק, היו תקופות ומלחמות שהאמריקנים הפנו לנו עורף", עוד אמר: "בתוך ארה"ב של אמריקה יש מחלוקת מאוד חזקה. אז בסופו של דבר יש לנו את האחריות לילדים שלנו, לאזרחים שלנו, לחיילים שלנו".

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו  (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

המלחמה בצפון

בהמשך השיחה כשנשאל השר לביטחון לאומי לגבי מצב המלחמה בצפון עם חיזבאללה השיב, "נראה דשדוש - שלא לומר הפקרות, הם מחריבים לנו ערים שלמות ואנחנו מדשדשים. צריך להתקדם גם בצפון וגם בדרום זה בידיים שלנו".

סמוטריץ' אומר לכבוש את דרום לבנון.
השר השיב: "אני בעד, אבל אני חושב שזה לא מספיק. זה לא רק רצועת ביטחון. צריך לעשות עוד דבר: מלחמה שמשמידה את האויבים שלנו בלבנון, כי גם שם אתה לא יכול להשאיר אנשים שכל המהות שלהם זה להשמיד את מדינת ישראל. מה שהם לא יעשו בעוד חצי שנה הם יעשו בעוד שנה, אסור לנו להשאיר את זה לילדים שלנו, וזה חלק מהביקורת שלי על גנץ, על גלנט, על אייזנקוט אם תרצה- על קבינט הקונספציה ששבוי בקונספציה".

בנימין נתניהו  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

על פעולותיו של ראש הממשלה מול הנושא, אמר: "הוא צריך לבחור אם הוא רוצה את זה בדרך של גלנט, גנץ, אייזנקוט, שזו דרך של פשרות, הסדרים מדיניים ולסיים את המלחמה. או הדרך שלי: מתקדמים עד הסוף, מנצחים עד הסוף, מעודדים הגירה מעזה". לטענתו, "אין לנו דרך אחרת - חייבים לעשות את המלחמה הזו בשביל הדורות הבאים".

כשנשאל אם צה"ל כיום במתכונתו הנוכחית, מי שעומדים בראשו יכול להכריע את חמאס וגם את חיזבאללה? השר לביטחון לאומי השיב: "חד וחלק. רק לתת את ההוראות הנכונות".

ח''כ צבי סוכות (צילום: דוברות)
ח''כ צבי סוכות (צילום: דוברות)

נזכיר, כי בנוגע למלחמה בצפון, חבר מפלגתו של בן גביר, ח"כ צבי סוכות התראיין מוקדם יותר היום לתכנית של  אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ואמר: "אין איך לברוח, כל ממשלות ישראל בעשורים האחרונים אשמות. היום צריך להתפכח. מה שקורה בצפון זו בושה אמיתית למדינת ישראל. אנחנו פשוט טוענים שזה נוצר מזה שברחו מלבנון ושמדינת ישראל עצמה עין מהתעצמות חיזבאללה, בין היתר בממשלות ימין. הדבר הזה לא יכול להימשך".

הוא הוסיף על שר האוצר הנוכחי, בצלאל סמוטריץ': "אחד הלקחים הכי גדולים של שר האוצר זה שבאמת הוא עכשיו עומד ומתעקש, מה שלא עשה אף שר אוצר לפניו, על תפיסת הביטחון של צה"ל - מה שהיה לא יהיה".