על רקע האולטימטום שהציב יו"ר המחנה הממלכתי, השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, תקיימנה היום (שני) מפלגות הכנסת את ישיבות הסיעה השבועיות.

המושך בחוטים: מי באמת מקבל את ההחלטות מאחורי הקלעים באיראן?
בין התקיפה להתרסקות: מותו של ראיסי חושף את מה שאיראן ניסתה להסתיר

ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו תתקיים בשעה 14:10, אחריה יש עתיד ב-14:30, מפלגת העבודה תקיים את ישיבתה ב-14:40, חדש תע״ל ב- 15:30 ורע״מ ב-15:45.

כזכור, ביום שבת מסר גנץ הצהרה לתקשורת בכפר המכביה וקרא לנתניהו לעמוד בשישה יעדים שהציב באשר להמשיך המלחמה, כשאחד מהם קשור לחוק הגיוס, וכן הציב דד-ליין: ה-8 ביוני. אם לא יעמוד בו - גנץ הודיע כי יפרוש מהממשלה.

המשימות אותן מנה גנץ:
1. להשיב הביתה את חטופינו.
2. למוטט את שלטון חמאס, לפרז את רצועת עזה ולהבטיח שליטה ביטחונית ישראלית.
3. לצד קיום שליטה ביטחונית ישראלית, להקים מנהלת אמריקנית-אירופית-ערבית-פלסטינית שתנהל אזרחית את הרצועה ותניח בסיס לחלופה עתידית שאינה חמאס ואינה עבאס.
4. להשיב את תושבי הצפון לבתיהם עד ה-1 לספטמבר ולשקם את הנגב המערבי.
5. לקדם נורמליזציה עם סעודיה כחלק ממהלך כולל אשר יצור ברית עם העולם החופשי ועם העולם הערבי נגד איראן.
6. לאמץ מתווה שירות אשר יביא לכך שכל הישראלים ישרתו את המדינה ויתרמו למאמץ הלאומי העליון.

על רקע האיום של גנץ שוחח הבוקר יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם גדי נס ברדיו 104.5FM ואמר כי "טוב היה אם ראש הממשלה היה מתכבד ושולח את גנץ, את גלנט ואת איזנקוט הביתה".

"לאנשים הללו לא נוח כשאומרים להם את האמת בפרצוף. מאסנו כבר בגנרלים האלה שמסתובבים כמו טווסים עם ניסיון כביכול ביטחוני וראינו מה הם הביאו עלינו" אמר. עם זאת, הוסיף: "מכבד אותם מאוד על ההשקעה במדינה".

"גם אני וגם סמוטריץ' זזנו הצידה כדי שגנץ ייכנס, גילינו אחריות. ומה קיבלנו? אדם שאין לו אחריות או את התובנה שעליו לייצג את כל חלקי העם", המשיך בן גביר.

לסיום הבהיר: "אנחנו קואליציה חזקה גם אם המחנה הממלכתי פורשים", והוסיף: "לא הייתי פוסל את גדעון סער וליברמן להצטרף לממשלה. רואה בהם כוח חשוב".

אביגדור ליברמן מ'ישראל ביתנו' אמר בפתח ישיבת הסיעה: "שלום לכולם. יש כ"כ הרבה נושאים שאפשר לדבר עליהם אבל נושא אחד צורם במיוחד: מצד אחד קואליציית טרור של חמאס וחיזבאללה והחותים והשיעים באיראן, הם נלחמים בנו ... מנסים לגרור אותנו למלחמת התשה ומצד שני בממשלת ישראל נלחמים אך ורק בתוך הקבינט. פשוט אין שום אופקים אין חזון או תכוניות. לא ברור איך יוצאים מהמצב המורכב שנקלענו אליו".

עוד הוסיף ואמר: "בשדה הקרב - ישנו דשדוש, מה שקרה בסופ"ש אתמול היום בצפון ובדרום הארץ - דברים בלתי נסבלים. מבחינתנו הדבר הברור הוא שהגרוע ביותר זה מלחמת התשה. אנחנו חייבים להפסיק את זה גם במחיר של הסלמה דרמטית גם בצפון גם בדרום. אנחנו גם לא יכולים להרשות לעצמנו מבחינת המשק והחברה הישראלית. כשמסתכל צפונה את התלמידים שניגשים לבגרות שלא ברור אם ב-1.9 פותחים שנה"ל וזה אחרי הקורונה". 

ליברמן ציין: "אותם עסקים בצפון, משפחות במלון, חייבים להפסיק מלחמת התשה גם במחיר של הסלמה משמעותית. לצערי יש גורמים בממשלה ובראשם ראש הממשלה, שרוצים לגרור אותנו עד הבחירות הבאות מבחינתם שום דבר לא בוער. גם לגבי רצועת עזה - כל מה ששמעתי חלק מהדברים הזויים אנשים אומרים משהו שלא מבינים את המשמעות הצגתי תוכנית ברורה איך רואים הערכות מול הרצועה. הנקודה הכי משמעותית היא אותה קונספציה שקרסה היא מה שמוביל אותנו היום". 

ליברמן הוסיף: "כשאני מסתכל מה שקורה לאורך המלחמה מדובר באותו חוסר הבנה חוסר יכולת להוביל תהליכים. כשבסוף השבוע מאשרים תחילת חידוש מסחר עם רצועת עזה ו-150 משאיות ישראליות מכניסות סיוע הומניטרי פירות וירקות טריים לרצועה - סוחרים עזתים מתקשרים לספקים ישראלים - כשחיילים שלנו עוד נלחמים שם. גם מה שהיה בסיוע ההומניטרי האחרון הכניסו שם שוקולדים... נשאר רק לספק שם בננה לוטי וקוויאר".

בהקשר לחברי הקבינט, ציין: "אותם חברי קבינט - סמוטריץ', איפה הם אותם שרים? זה פשוט טרלול. נתניהו מאשר לנציגים בריטים לבקר בכלא הישראלי... מי ששר הביטחון שלנו, איך קוראים לו? בן גביר, הוא מקבל את זה. ואני מסתכל על ההחלטה הזו אותה הזדמנות למבצע שובר שוויון בתחילת המלחמה". 

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, אמר על התביעה בהאג: "זה אסון מדיני וערכי לא הגיוני שמוציאים צווי מעצר נגד נתניהו הנייה ודף, לא נקבל השוואה בין נתניהו לסינוואר, אחרי שטבחו בנו ב7.10 אין השוואה כזו לא נקבל אותה. אנחנו מנהלים מלחמה צודקת, לא נעבור על זה בשתיקה. בסופו של דבר יצאנו למלחמה. בני גנץ הודיע במוצש שאם נתניהו לא יענה לתנאיו, נתניהו לא חיכה שלושה שבועות הודיע מיד שהוא לא מקבל את התנאים". 

עוד הוסיף לפיד: "אז גנץ לא יכול לחכות שלושה שבועות זה שורף את מושב הקיץ צריכים לעשות מאמץ להפיל את הממשלה הנוראה הזו
מבינים שעם הממשלה הזו לא ננצח במלחמה ובגלל שנתניהו יודע את זה הוא מושך זמן. בזמן הזה תושבי הצפון גולים מארצם. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לתת לנתניהו את משב הקיץ. מדינת ישראל לא יכולה לתת לנתניהו את מושב הקיץ. אנחנו צריכים בחירות מה שיותר מהר כדי להתחיל לרפא את החברה הישראלית. בני גנץ שאל שאלה וקיבל תשובה מנתניהו (לא), לכן הוא צריך לצאת מהממשלה עוד היום אחרת הוא שותף מלא לכישלון שלה". 

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ציין: "‏אני קורא לכל מנהגי המדינה, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לגנות את ההחלטה השערורייתית של התובע בהאג. ‏זו החלטה בלתי מתקבלת על הדעת נגד מדינת ישראל והיא נועדה לפגוע במאמצי המלחמה למען ביטחון ילדנו. ‏זה הזמן להתאחד ולפעול יחד, אין לנו מדינה אחרת". 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

חבר הכנסת ניסים ואטורי אמר למעריב: "העולם תמיד יהיה נגדנו זו בושה גדולה והמחיר שאנחנו משלמים על אוסלו". כשנשאל על גלנט ומעמדו בליכוד אמר: "חד משמעתית צריך להדיח אותו". 

דני דנון אמר למעריב: "ההשוואה המופרכת בין רבי המרצחים לראש הממשלה ושר הבטחון של ישראל היא הזויה ואנטישמית. התובע הכללי בהאג משתמש בבית הדין הבינלאומי לקידום עמדותיו האנטישמיות. כל מדינה דמוקרטית חייבת לגנות את ההחלטה האומללה הזו". 

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ אמר: "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר, לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה.
מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי ולמדינת ישראל מערכת משפט עצמאית וחזקה. הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם - היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה ויכולתה להגן על אזרחיה. קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה". 

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "מטה המשפחות מברך על הוצאת הצווים נגד בכירי חמאס, אשר מהווים הכרה נוספת בפשעים נגד האנושות שהם ביצעו, ועדין מבצעים, כנגד אזרחי מדינת ישראל, ובהם 128 חטופים שעדין נמצאים במרתפי חמאס וסובלים מהתעללות יום-יומית. מטה המשפחות דוחה את הסימטריה בין הנהגת ישראל, לבין מרצחי חמאס, ומאמין שהדרך להוכיח זאת שוב מול כל העולם, היא על ידי כניסה מיידית למו״מ שישחרר את החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".