לצד הזעם בישראל על ההחלטה של התובע בהאג להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט כצעד מאזן להוצאת צווי המעצר ליחיא סינוואר ובכירי חמאס, בישראל הוקם צוות מיוחד המבוסס על משפטנים, אנשי צבא, וגורמים מדיניים אשר אמור להתמודד ולהדוף את ההליך הפלילי.

אחרי ההכרזה על הוצאת הצווים בהאג: נתניהו בתגובה ראשונה ומפתיעה
ההחלטה הדרמטית בהאג: לצערנו זה רק קצה הקרחון

בישראל מעריכים כי בשלב זה לא יפעל התובע כנגד קציני צה״ל. ״במהלך המלחמה פעלנו על פי הדין הבינלאומי ועל פי נורמות מחמירות של מוסר בלחימה״ אמר גורם בצה״ל.

בין היתר בכל חמ״ל אש של כל אחת מהאוגדות של צה״ל הן בלחימה בעזה והן בגבול הצפון הוצב עורך דין צבאי של פרקליטות הצבאית אשר בחן את המהלכים שביצעו הקצינים וזאת כדי למנוע טענות של חריגה מהדין הבינלאומי בכל הקשור במהלכי הלחימה. הקצינים המשפטיים אישו את תאי הלחימה סביב השעון בכל הלחימה ובעצם עד היום הם מוצבים לצד מקבלי המפקדים במרכזי האש של צה״ל. 

בישראל זועמים על ההשוואה שביצע התובע בין מעשי הרצח, האונס, חטיפת אזרחים שהקורבנות של המעשים הם ילדים, נשים, קשישים, ואזרחים תמימים. בישראל אומרים כי חמאס פלש לשטח מדינה ריבונית וביצע את הפשעים. בעוד צה״ל פעל מתוך הגנה עצמית כנגד מטרות של ארגון טרור רצחני. ולכן על פי גורמים ישראלים כל מקום לסמטרייה שמנסה התובע בבית הדין בהאג ליצור.

התובע בהאג על צווי המעצר נגד נתניהו וגלנט (צילום:יחצ)