ח"כ אביגדור ליברמן הגיב היום (שלישי) להודעת התובע של בית הדין להאג בתכנית "שבע-תשע" של ענת דוידוב ואודי סגל ואמר: "מדובר במחזה של צביעות ואנטישמיות, אין ספק. אבל השאלה איך הממשלה הכי כושלת בתולדות ישראל מאבדת תמיכה של העולם החופשי, את הלגיטימיות, במלחמה הכי צודקת. יש פה כישלון דיפלומטי, הסברתי, לא פחות מכל האחרים".

נוטלה, חטיפים וקולה: הסיוע ההומניטרי לעזה נחשף
ההולנדית תביא את השינוי? הכירו את המתאמת מול חיזבאללה מטעם האו"ם

"כל מלחמה מודרנית מתנהלת בשלושה מישורים, הצבאי, הדיפלומטי וההסברתי. יש פה כישלון מהדהד. נכון שמדובר פה בגוף אנטישמי, אנטי ישראלי, גוף פוליטי וצבוע, אבל יחד עם זאת אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך זה יכול להיות. כמו אחרי שבעה חודשים, איך יכול להיות שכל יום מאות התראות צבע אדום, שיגורים בצפון ובדרום? איך חזרנו אחרי שבעה חודשים שילדות נכנסות מתחת לשולחן ומתפללות? איך זה יכול להיות?", המשיך ליברמן.

ועל פתרון אפשרי ליציאה מהמצב הנוכחי הוא השיב: "היום הדרך לצאת מזה היא רק בשיתוף פעולה הדוק עם הבית הלבן, אנחנו לא יכולים להתמודד לבד".

את האופציה שהאמריקאים אותתו לבית הדין כדי לדחוק את ישראל בנתיב של העסקה הסעודית הוא שלל כל מכל: "זה פשוט טרלול. הטרלול הזה מאפיין את ראשי הקואליציה שדיברו לא מזמן 'מי צריך את ארצות הברית?', כל מיני השתלחויות בנשיא ובבת הברית הכי חשובה של מדינת ישראל. אין לנו יכולת להתמודד לבד, לא במועצת הביטחון, לא מול כל מיני החלטות, בטח מתחת לסעיף 7. אין לנו יכולת להתמודד בלי וטו אמריקאי, וגם עכשיו, אנחנו חייבים עזרה פעילה של ארצות הברית".

הנשיא ג'ו ביידן נואם במכללת מורהאוס, אטלנטה  (צילום: רויטרס)
הנשיא ג'ו ביידן נואם במכללת מורהאוס, אטלנטה (צילום: רויטרס)

"הממשלה הזו חייבת לרדת. כל יום שהיא נמצאת בשלטון היא לוקחת אותנו עוד צעד לאבדון", הוסיף ליברמן. "האסטרטגיה של האויבים מאוד ברורה, יש פה קואליציית טרור, והאסטרטגיה שלהם לגרור אותנו למלחמת התשה. הם מבינים שמבחינתנו, מדינה דמוקרטית, מתקדמת, מלחמת התשה זה הדבר הכי גרוע. נתניהו מאמץ את אותה אסטרטגיה בדיוק, זה מה שמציל אותו פוליטית. רק ככה הוא יכול לשרוד. כל תפיסת הביטחון הכושלת, הקונספציה שקרסה, היא מה ששולטת היום. יש פה רצון לגרור מתוך שיקולים פוליטיים".

על סיום המלחמה הוא ענה בשלילה: "כרגע צריך להסלים, אתה לא יכול לסיים מלחמה כשיש מאות אזעקות במשך לילה אחד".

"הוא רוצה להיות בעיניי מתפקדי הליכוד שר המלחמה ובעיניי האמריקאים פודל, זה לא הולך יחד. הוא באמת לא מבין מה הוא רוצה ולאן הוא מוביל. .הוא נכשל. לקחת אחריות זה קודם כל להתפטר", טען ליברמן על שר הביטחון יואב גלנט.

יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

"אין לנו שום עניין להיות ברצועת עזה, כל אלו שמדברים 'לכבוש את עזה', אין להם מושג על מה הם מדברים. כדי להחזיק את רצועת עזה אתה צריך לפחות אוגדה ועוד שלוש אלף אנשים למשך שנים, 15 אלף חיילים, שיהיו כמו ברווזים במטווח. חוץ מזה, העלות של ממשל צבאי כזה ברצועת עזה זה לפחות 20 מיליארד ש"ח בחודש. מישהו מעביר פה חוק גיוס?".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM