מלחמת חרבות ברזל: ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ' שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm, ופרש את משנתו בנוגע להתקדמות המלחמה.

לוין חושף את פגישתו עם נוני מוזס: "אמר שישראל היום יביא לכלייה לידיעות אחרונות"
בצל הפעילות ברפיח בישראל מודים: "האג שינה הכל"

בפתח הראיון אמר: "אם החלטת ראש הממשלה לא תובא תוך 24 שעות כפי שסיכמנו לאישור הממשלה ולא תיכנס לדיונים אינטנסיביים לביצוע, אני כראש מועצת מטה אשר מנתק מגע. אני לא מצפה שלראש הממשלה יהיה זמן לטפל בהצעה זו אחרת בשביל זה יש פקידי ממשלה. 

"נתניהו הנחה ב-23 בינואר 24, שבתוך עשרה ימים תובא החלטת ממשלה", המשיך. "ההחלטה הזאת התמסמסה, נמרחה. כל הרשויות המפונות יצאו למחות בצמתים ביום העצמאות. הסבל של כל תושבי קו העימות וסיוע של התקשורת הוביל להזמנה אל ראש הממשלה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"השאלה הכי חשובה שלדאבוני הרב לא קיבלתי עליה תשובה מתי מחזירים את התושבים הביתה ובאיזה תצורה. במילים אחרות: הביטחון של תושבי קו העימות, מתי תסתיים הסאגה הזאת של ירי בלתי פוסק לעבר ישובינו ובתינו?", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "נתניהו קידם הצעת מחליטים של בלי להיוועץ איתנו בצורה רצינית. בסופו של יום ראש הממשלה הינחה את המנכ"ל וצוות האוצר לשבת איתנו עד שיצא עשן לבן, לתוכנית שמקובלת עלינו. מבחינתו זה היה ייהרג ובל יעבור וגם נתן דוגמאות מה הוא עשה בעבר כשר אוצר. יש תקציב בסך מיליארד ש"ח לשנת 2024 שמצוין בתקציב המדינה כתקציב תוספתי לקו העימות. הענין הוא איך תהיה חלוקת התקציב, לאיזה סעיפים הוא יופנה ומה התובנות שתצאנה".

בנימין נתניהו תוקף את האג. קרדיט: משרד ראש הממשלה (צילום :משרד ראש הממשלה)

"אני רוצה להיות מעשי, לתת הזדמנות אחרונה לטובת התושבים המוכים כל כך. ניתן למשרד ראש הממשלה ולפקידות הבכירה ניתן הזדמנות להוכיח שיש כאן הזדמנות אמיתית. אני לא עוסק באמונה. דוד אזולאי חבר טוב שלי ואני לא מקנא בו. תפקידי לחתור למגע ולהביא הישגים. אם ההחלטה הזאת לא תבוא בתוך 24 שעות לאישור ממשלה ולא תיכנס לדיונים אינטנסיבים לביצוע, בלי יישום, כפי שדרשנו אני כראש מועצת מטה אשר מנתק מגע".

דוד אזולאי הציע לסגור את כיתות הכוננות, לחסום את הצמתים ולהכריז על ארץ חבל הגליל
"הסוגיות שנכריז עליהם יחד ניידע את התקשורת. אני רוצה עכשיו להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהגיד שיש מעט מעט מעט שעות ודקות כדי לראות אם ההחלטה הזאת באה לידי ביטוי או לא. אם כן, כולנו צריכים להתיישר ולקדם אותה למען התושבים. אם לא, ננתק מגע ולא רוצה להוסיף כאן".