מלחמת חרבות ברזל: ״לפני יומיים נפגשתי עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב – ג'ייק סאליבן, ושמעתי ממנו את מה שנמסר רשמית אתמול - שמונחת לפנינו אופציה לנורמליזציה עם סעודיה – זהו מהלך שיכול להביא שינוי עצום - ׳גיים צ'יינג'ר׳ היסטורי שמהווה ניצחון על אימפריית הרשע. אני מאוד מקווה שהאפשרות הזאת נבחנת ברצינות, שהרי אימפריית הרשע ביקשה ב-7 באוקטובר להחריב את הסיכוי לנורמליזציה.

אולטימטום נוסף לנתניהו מכיוון לא צפוי: "יש לו 24 שעות לקבל החלטה"
לאחר הודעת האג: אלה המדינות שבעדנו ונגדנו | הפילוח המלא

"המאבק שלנו בסופו של דבר הוא לא רק מאבק מול החמאס, הוא מאבק גדול ואסטרטגי והיסטורי, בין מעצמתי ועולמי, ועלינו לעשות הכל כדי להשתלב בחזון הגדול של הנורמליזציה״ - אמר/הפציר הבוקר נשיא המדינה הרצוג. שאחרי שמונה חודשים של מלחמה יצא עם אמירה נשיאותית אמיתית. 

ישראל נמצאת עכשיו בצומת של הכרעות:

הלחימה ברפיח בדרום הרצועה ובג'בליה בצפון הרצועה עשויים להימשך עוד שבועיים עד שלושה שבועות. העזתיים פינו את שטחי הלחימה. צה״ל מכניס כוחות גדולים אל תוך הלחימה. יחידות סדירות, יחידות קומנדו וחטיבות מילואים. בצבא מבינים שחייבים להגיע להכרעה צבאית.

אתמול קיבל בנימין נתניהו מהקהילה הבין לאומית מקל וגזר. המקל היה בשעות הצהריים והוא הגיע מהאג. צוו המעצר שאותו רוצה להוציא התובע של בית המשפט הפלילי בהאג הוא בעצם צוו עיכוב יציאה מהארץ לנתניהו ולגלנט. בעצם מדובר בצו עיכוב חלקי הם יוכלו לנסוע עדיין למוסקבה וגם לוושינגטון. 

שני היעדים הללו כרגע לא נמצאים ברשימת הביקורים של ראש הממשלה: רוסיה לקחה צד עם איראן, סוריה ויתר הציר העוין. בצמרת האמריקאית דורשים מישראל שורה של צעדים להשלים ולסיים את הלחימה בעזה ולהמשיך קדימה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו תוקף את האג. קרדיט: משרד ראש הממשלה (צילום :משרד ראש הממשלה)

צווי המעצר הם לא סוף פסוק. ישראל יכולה לפעול ולסגור את הסיפור הזה בביטול הצווים גם לאחר שיצאו. ראשית צה״ל נערך מבעוד מועד והלחימה בכל החזיתות לוותה סביב השעות בפרקליטים עורכי דין מנוסים שפיקחו בחמלים אחרי כל פקודת אש.  לצד תיעוד של הכנסת כלל הסחורות ההומניטריות שהוכנסו לרצועה מהיבשה, האוויר והים.

האמריקאים אם נתנהג יפה ונעמוד בדרישות שלהם לשנות פני המזרח התיכון ולהכנס תחת האלונקה של הקואליציה האזורית המתונה תוך עצירת המלחמה בעזה והעברת השטח לשליטה אזרחית פלסטינית מקומית בחסות מדינות הקואליציה וכן גם של הרשות תאפשר לפרוס את המטרייה של החסינות בפני בית הדין. האמריקאים יודעים לעשות זאת החל מדרישה של מדינות באירופה שיעתרו לביטול הצווים ועד השימוש בחסינות הדיפלומטית שבה מחזיקים פקידים בכירים וראשי מדינות.

ישראל נדרשת להכרעה גם בצפון. עליה לקבוע לאן ממשיכים מול חיזבאללה ולבנון. האם לעימות אלים כניסה של ארבע אוגדות מתמרנות בליווי אש מאסיבית עוצמתית של חיל האוויר לא רק בדרום לבנון אלא בראש ובראשונה בדאחיה בביירות, בבעל בייק, בנבטיה ובצור. צה״ל טרם שלח את היכולות האסטרטגיות של חיזבאללה וזה ארסנל הטילים בדגש על הטילים ארוכי הטווח והטיילים המדויקים. נסראללה מבין את זה הוא יודע את היכולות של צה״ל ולכן הוא לא יוצא להרפתקאות מצידו.

האמריקאים מאמינים ובצדק מסוים כי מרגע שהאש בעזה תעצור ניתן יהיה לבצע שני מהלכים אחד לכפות על חמאס שחרור חטופים שתיים לכפות על נסראללה הפסקת אש והוצאת כוחות רדואן והנשק שטוח מסלול מקוו הגבול עם ישראל.

צדק הנשיא בדבריו כי יעדיי החמאס ואיראן שיצאו למתקפת השביעי לאוקטובר היתה מעבר למעשי הרצח הברברים, האונס והחטיפה גם היבט אסטרטגי והוא למנוע את הקואליציה המתונה והסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. כשמדברים על ניצחון מוחלט יש כנראה את שתי ״תמונות ניצחון״ אחת החזרת החטופים והשנייה לחיצת הידיים המדשאות הבית הלבן: ביבי מימין, ביידן במרכז ובן סלמאן משמאל.