שר המורשת, עמיחי אליהו ("עוצמה יהודית"), התראיין היום () לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM. הוא אמר על הפלסטינים: "אני בקשר איתם ברמה השבועית. הם לא רוצים את חמאס, הם לא רוצים את האחים המוסלמים", ועל הממשלה: "נתניהו בלי עוצמה יהודית זה לא אותו דבר. ברור שאנחנו נמצאים בממשלה ואנו תורמים ומושכים את העגלה לכיוון הנכון. הליכוד, עם כל האהבה לאנשים שנמצאים בה, לפעמים מאבדת את הדרך".

גורמים בממשלה נגד קרעי: "החרמת הציוד של סוכנות הידיעות AP - טעות קשה"
מבקר המדינה חושף: התקלה החמורה בפרשיית ילדי תימן

"ב-76 שנים הללו היינו הרבה מאוד זמן בעזה. כבשנו את מי שרצה להרוג אותנו וזה הכי נורמלי בעולם. כשהובלנו הכרה במדינה פלסטינית, המצאנו נרטיב שלא היה וסיפרנו לעולם שאנחנו לא צודקים. אם אתה מספיק טיפש לספר שאתה לא צודק, אז למה שהעולם יספר שאתה צודק?". הוא המשיך ואמר, "אני חושב שאנחנו יכולים לחזור לשם. לחזור ולחזק את האחיזה שלנו שם".

לדבריו, אפשר ככה "לחזק דווקא את הערבים שרוצים שלום עם העם היהודי. השפה של העולם המוסלמי היא אמונית, שיודעת להתכתב עם העולם היהודי. אנחנו יכולים להתכתב איתם טוב דווקא מתוך התייחסות על המציאות ושיח כן. אני בקשר איתם ברמה השבועית. הם לא רוצים את חמאס, הם לא רוצים את האחים המוסלמים".

צה''ל מרחיק פלסטינים מעלייה לצפון הרצועה (צילום: רשתות ערביות)
צה''ל מרחיק פלסטינים מעלייה לצפון הרצועה (צילום: רשתות ערביות)

"כשאנחנו כל פעם מתכופפים ומספרים לעצמנו סיפורים על הסכמי שלום, אנו מביאים עלינו את האסונות הללו. אנחנו נותנים להם להתקרב לגדר, להרים דגלים באוניברסיטאות שלנו, להפגין נגדנו. אני רוצה לראות מדינה אסלאמית אחת נורמלית שהייתה נותנת להתנהלות מופקרת כמו פה לקרות".

 באשר לחוק הגיוס ולשליטה בעזה, אמר: "מי שלא לומד תורה צריך להתגייס לדעתי. זה ברור שיש לנו מורכבות, אבל היינו בעזה לפני אוסלו עם הרבה פחות חיילים".

כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

באשר לשליטה ברצועה, אמר: "אני חושב שאם השלטון יהיה ברור, נוקשה, לא במובן הדמוקרטי המלא אלא שלטון שבהתחלה יעשו שם סדר, שלטון צבאי, נגיע ליכולת שלנו לנהל שם חיים, גם לטובתם. אם יאפשרו לתושבים בעזה לשפר דיור לארצות שרוצות לקבל אותן, נראה גם בעזה פחות אנשים. כבר עכשיו 150 אלף עזתים היגרו לארצות אחרות. כשאנו מדברים על מצב שאנו לא רוצים לחזור ל-7 באוקטובר בצורה כזו, הדרך היחידה היא שאנו נשווה את המשוואה מקצה לקצה". 

עוד הביע את דעתו באשר לכוונה להגיש צווים כנגד בכירים בממשלת ישראל, ואמר: "גם אם נרד על ארבע ונמכור את אמא שלנו, התובע יגיע. אף אחד לא מחפש סיבות כדי לשנוא אותך, גם כשאתה נלחם במלחמה הכי צודקת, מכניס משאיות סיוע ונותן את זה לחמאס ביד, אתה מקבל צווי מעצר. ככל שתהיה יותר נחרץ ותהיה בטוח בצדקת דרכך, העולם יהיה איתך. העולם הולך בדיוק הפוך. כשאנו מגמגמים אנחנו מקבלים על הראש, כשאנו ברורים ושמחים שהאויבים שלנו מתים, העולם איתנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm